וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה משיקה את "מדד דיווידנדים 20"

טל לוי

22.2.2006 / 12:23

המדד יורכב מ-20 המניות הגדולות במדד תל אביב 100, שתשואת הדיווידנד שלהן היא הגבוהה ביותר


הבורסה תשיק בעוד כחודשיים את מדד "תל אביב דיווידנדים 20", שיורכב מ-20 המניות הגדולות במדד תל אביב 100, שתשואת הדיווידנד שלהן היא הגבוהה ביותר.

במקביל, הודיע בית ההשקעות מיטב, כי הוא משיק היום את קרן הנאמנות "ירושלים תל אביב 100 דיווידנד", שתתמחה בהשקעות במניות של חברות הנוהגות לחלק דיווידנדים. הקרן תשקיע בחברות, הנכללות במדד תל אביב 100, שחילקו דיווידנד ב-2 מתוך 4 השנים האחרונות או בחברות שהכריזו על מדיניות חלוקה של לפחות 30% מהרווח השנתי שלהן כדיווידנד.

כלכלני מיטב מציינים, כי תשואת הדיווידנד של המניות הנסחרות בתל אביב הולכת ועולה עם השנים. זאת, בזכות העלייה העקבית בהיקף הדיווידנדים המחולק על ידי החברות. במיטב מציינים, כי ממחקר שערכה הבורסה בתל אביב ושפורסם באמצע שנת 2005, עולה כי תשואת הדיווידנד של המניות בתל אביב עמדה בשנת 2004 על כ-3.4% - מהשיעורים הגבוהים בעולם.

להערכת מיטב, המגמה של חלוקת הדיווידנדים על ידי החברות הנסחרות בתל אביב תלך ותגבר במהלך שנת 2006 בזכות הגידול בקופות המזומנים של החברות והשיפור ברווחיותן. בין היתר, מציינים במיטב, צפויים הבנקים לחלק דיווידנדים גבוהים הודות לרווחי ההון שיירשמו ממכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות במסגרת יישום המלצות ועדת בכר.

כמו כן, מציינים במיטב, כי השוואת שיעור המס המוטל על דיווידנדים (הופחת השנה ל-20%) לשיעור המס החל על רווחי הון בבורסה (הועלה השנה ל-20%) מגבירה את התמריץ של החברות ושל המשקיעים בישראל לחלוקת דיווידנדים. הקרן החדשה, "ירושלים תל-אביב 100 דיווידנד" הינה קרן בסיווג של "קרן פטורה" שאינה משלמת מס על רווחיה.

השבוע פירסמה פיא מחקר, לפיו חברות שנוהגות לחלק דיווידנד הציגו לאורך השנים תשואת יתר לעומת תשואת מדד המניות ולכן נושא תשלום הדיווידנדים יהפוך למשמעותי יותר גם בישראל. "בשנים האחרונות, כאשר מדדי המניות מניבים תשואות נמוכות והריביות לטווח ארוך נמוכות, מניות של חברות המחלקות דיווידנד על בסיס קבוע תהפוכנה לאטרקטיביות יותר" כתבו בפיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully