וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה שבוע רביעי ברציפות של ירידות שערים

שרון שפורר

23.2.2006 / 17:44

המעו"ף ירד ב-0.7%, משלים ירידה של כ-8% מאז נצחון החמאס. 6 מניות בלבד מ-25 הגדולות הניבו תשואה חיובית מתחילת השנה

הבורסה לני"ע בתל אביב חתמה היום ארבעה שבועות של ירידות שערים. מאז ניצחון חמאס בבחירות לרשות הפלשתינית, איבד המעו"ף כ-8% - 1.1% מתוכם במהלך השבוע החולף. את הבוקר פתחה הבורסה עם פקיעת האופציות על המעו"ף לחודש פברואר. המדד המוביל פקע בירידה של 0.2%, עבר להיסחר ביחד עם ת"א 100 בעליות קלות, דישדש במהלך רוב יום המסחר בין שני צדי המתרס, ובשעות שלקראת הנעילה התחזקה המגמה השלילית.

מדד ת"א 25 חתם את המסחר היום בירידה של 0.6% ל-785.6 נקודות. רק ארבע מבין מניות המדד חתמו בעליות. נתון מעניין נוסף הוא כי שש מניות בלבד מקרב 25 מניות המעו"ף הניבו תשואה חיובית מאז תחילת השנה: פריגו (כ-9%), נייס (כ-6%), שטראוס-עלית (כ-5%), דיסקונט (כ-2%), בזק (1.5%) וקבוצת דלק (כחצי אחוז).

מדד ת"א 100 ירד היום ב-0.8% לרמה של 812 נקודות, משלים ירידה של 7.5% מאז הגיע לשיא, יום לפני בחירת חמאס לשלטון ברשות הפלשתינית. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-2.5 מיליארד שקל - כמיליארד מתוכם - מחזורי פקיעה.

המשקיעים באחד העם התעלמו היום מרוח גבית שנשבה מכיוון וול סטריט, אשר חתמה אמש בעליות שערים בעקבות ירידה חדה במחירי הנפט והקלה בחששות מאינפלציה שתביא להמשך העלאות ריבית. שש המניות הדואליות של המעו"ף פתחו את המסחר בפערים חיוביים, אך בסיומו חתמו רק שתיים מהן בעליות שערים:

אלביט מערכות ירדה ב-1.9%, כור איבדה 2.4%, נייס עברה גם היא לירידה של 0.8%, פריגו טיפסה ב-1.8% וטבע בלטה עם עלייה של 2%.

טבע עלתה אמש בוול סטריט ב-2.6% אל מעל לרף ה-42 דולר - רמה שראתה בפעם האחרונה בתחילת החודש. לקראת סיום המסחר, פירסמה ענקית הפרמצבטיקה הישראלית הצעת רכש למחזיקי איגרות החוב להמרה של אייווקס, שמיזוגה לטבע הושלם בסוף חודש ינואר. היקף הרכישה, אם תיענה ההצעה במלואה, עשוי להגיע ל-235 מיליון דולר.

מי שגררו את תל אביב לירידות שערים בסיום, היו מניות ארבעת הבנקים הגדולים: הפועלים צנחה ב-2.1%, אחרי ירידה של כ-5% מתחילת השנה, לאומי נחתכה ב-2.3% אחרי ירידה של כ-4% מתחילת השנה.

דיסקונט נסוגה ב-1.3% ומזרחי חתמה בירידה מתונה של 0.2%.

מדד תל אביב בנקים חתם את המסחר בירידה של 1.8% ל-1,204.3 נקודות.

מניית כי"ל מנעה ירידות חדות בבורסה במהלך המסחר, אך המעמסה התבררה בסיום ככבדה מדי. כי"ל זינקה היום ב-3.8% במחזור הגבוה ביותר בעקבות דבריו של מנכ"ל פוטאש, המחזיקה ב-10.1% ממניות החברה, לפיהם, "המטרה ארוכת הטווח שלנו היא לשלוט בכי"ל". כי"ל נסחרה גם על רקע המלצה חמה מכלל פיננסים בטוחה. בכלל פיננסים בטוחה סבורים, כי מחיר המניה מהווה הזדמנות קנייה ומציבים לה מחיר יעד של 20 שקל. האנליסטית יסכה ארז כותבת, כי "כי"ל אינה רק אשלג וכי פעילות הברום החזקה של החברה עתידה עוד להתרחב בשנה הקרובה". כי"ל איבדה מאז תחילת השנה כ-5%. מניית החברה לישראל, בעלת השליטה בכי"ל, עלתה היום ב-0.4%.

מניית ויליפוד משכה את תשומת הלב עם עלייה של 3.8% במחזור של 1.3 מיליון שקל. החברה הודיעה הבוקר, כי החברה הנכדה גולדפרוסט תגייס בבורסת AIM בלונדון 7.9 מיליון דולר לפי שווי של 32.4 מיליון דולר אחרי ההנפקה. רווח ההון הצפוי לוויליפוד מהגיוס עומד על כ-3.1 מיליון דולר.

מתב, שהודיעה הבוקר על כוונתה למחוק את מניותיה ממסחר בנאסד"ק החל מסוף חודש מארס הקרוב, עלתה בסיום ב-2%, במחזור של 1.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully