וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.707 שקלים

טל לוי

23.2.2006 / 15:34

דרור זק"ש: "הריבית בארה"ב תועלה, ובעקבות כך גם הריבית בישראל"


הדולר ממשיך להיסחר מעל לרמת ה-4.70 שקלים. המטבע האמריקאי איבד היום 0.38% ושערו נקבע על 4.707 שקלים. אתמול אחר הצהריים כבר התקרב הדולר לרמת ה-4.73 שקלים, אולם היחלשותו בעולם גררה גם היחלשות מול השקל. היורו הוסיף 0.255% ושערו נקבע על 5.63 שקלים.

"אי העלאת הריבית דחפה את הדולר-שקל כלפי מעלה", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש. "השבוע גם פורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן בארה"ב שהיו גבוהים מהצפוי - דבר שמחזק את ההערכות שהריבית בארה"ב תועלה בסוף החודש. מבחינת השוק, מדובר באירוע כמעט ודאי".

לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר תהיה הזדמנות לשנות את גובה הריבית במשק בדיוק יום אחד לפני ההודעה על גובה הריבית בארה"ב. "פישר פשוט דחה את העלאת הריבית בחודש. מאחר שהעלאת הריבית בארה"ב היא עניין כמעט ודאי, סביר שהריבית בישראל תעלה גם היא בסוף החודש" אומר זק"ש.

לדבריו, טווח המסחר הצפוי בימים הקרובים הוא 4.735-4.705 שקלים כשהנטייה היא עדיין כלפי מעלה. רמתו הגבוהה של הדולר נובעת ממספר גורמים כמו הריבית האטרקטיווית שמציעה ארה"ב עבור המטבע האמריקאי, עליית חמאס לשלטון והבחירות בישראל. דברים אלו תורמים לאי הוודאות, ולכן גם הבורסה מגיבה בירידות. "בסופו של דבר הדולר מקושר לבורסה כאשר ירידות בבורסה פירושו יציאת כסף, בין היתר לאפיק הדולרי שזוכה לביקוש ולכן מחירו עולה", הסביר זק"ש. "יש תקרה לעליית הדולר ויהיה קשה להגיע לרמה של 4.76 שקלים במידה שלא יחולו שינויים דרסטיים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully