וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה בירידות של 0.3%

עומרי כהן

23.2.2006 / 23:11

טבע מתממשת ב-0.5% לאחר זינוק של 3% אמש. נס עולה 1% על רקע חוזה חדש

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות: מדד נאסד"ק משיל 0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. טבע מתממשת מהזינוק של אמש ומאבדת 0.5%, בעוד נס מוסיפה 1% על רקע החוזה עם עיריית תל אביב.

סקירת טרום מסחר

עלייה מתונה במדד המחירים לצרכן, ללא מחירי האנרגיה והמזון (מדד הליבה) - בהתאם לציפיות האנליסטים - שלחה אמש את המדדים לעליות שערים: מדד נאסד"ק עלה ב-0.9% ל-2,283 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ל-11,137 נקודות - שיא של ארבע שנים וחצי. לעליות תרמה גם ירידה חדה של 2.8% במחיר הנפט ל-61 דולר לחבית, לאחר שזה ראה בעיקר עליות בשבוע האחרון.

הנפט ממשיך להקרין על הציפיות לביצועי החברות האמריקאיות, תחת ההנחה שהוא מעלה את הוצאותיהן מחד ושוחק את הכסף הפנוי של האזרח האמריקאי לצריכה מאידך. היום יפורסמו נתונים לגבי מלאי הנפט ובוול סטריט ממתינים המשקיעים בהססנות לנתונים, לפני שיחליטו על כיוון פעולה. החוזים שלפני הפתיחה מצביעים על יציבות בפתיחה, בדומה לנפט שמאבד 0.1% ל-60.9 דולר לחבית.

עוד בזירת המאקרו, היום יתפרסמו תביעות האבטלה החדשות לשבוע שעבר, כאשר התחזית הממוצעת עומדת על 300 אלף.

בקרב הישראליות, מעט לפני תום המסחר אמש פירסמה טבע הצעת רכש למחזיקי איגרות החוב להמרה של חברת אייווקס, אשר מיזוגה הושלם בסוף חודש ינואר האחרון. מדובר באג"ח הנושאות ריבית שנתית של 4.5% וניתנות להמרה עד לשנת 2008.

טבע מציעה למחזיקי איגרות החוב 1,000 דולר עבור הקרן ו-17.88 דולר עבור הריבית שנצברה עד כה. אם הצעת הרכש תיענה במלואה, תשלם טבע לנענים כ-235 מיליון דולר. ההצעה עומדת בעינה עד ה-24 במארס, כשעה לאחר נעילת שערי המסחר בוול סטריט. ב-10 באפריל תושלם הרכישה.

טבע עלתה אמש ב-2.6% ל-42.1 דולר. הפעם האחרונה שראתה טבע את רף ה-42 דולר מלמעלה היתה בתחילת חודש פברואר.

ספקית פתרונות ושירותי טכנולוגיות המידע (IT), נס טכנולוגיות, זכתה במכרז של עיריית תל אביב להטמעת מערכת חיוב וגביית מסי הארנונה. היקף המכרז הוא 19 מיליון דולר ומשכו 10 שנים. המערכת של נס תשלב פתרונות SAP ופיתוחים מקומיים ותטפל בכל האספקטים של גביית מסים בהיקף שנתי של כ-530 מיליון דולר.

אקוויטי וואן, חברת הנדל"ן המניב שבבעלות גזית גלוב, פרסמה דו"חות פושרים לרבעון האחרון ולשנה כולה. במקביל הודיעה החברה כי הגיעה לאחזקה של 45% ממניות דים ההולנדית, וכי הפכה לבעלת המניות הגדול בחברה. ברבעון הרביעי נחתך הרווח הנקי ב-38% מ-28 מיליון דולר אשתקד, והסתכם ב-17.7 מיליון דולר. הירידה החדה נבעה מכך שאקוויטי סיימה את הרבעון הרביעי ללא כל רווח ממכירת נכסים, לעומת רווח של 8.4 מיליון דולר ממכירת נכסים ברבעון האחרון אשתקד. הכנסותיה של החברה מהשכרת נכסיה עלו ב-3%, והסתכמו ב-65.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully