וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור צ'יסמריו: "במדרגות המס לאיגוד הישראלי לפרסום יש אבסורד מסוים"

נורית שר

11.7.2001 / 12:17

הגיש לאחרונה הצעה משלו לרפורמה במדרגות המס, שמקלה ביסודו של דבר, על המשרדים הקטנים

"במדרגות המס לאיגוד הישראלי לפרסום יש אבסורד מסוים", טוען ליאור צ'יסמריו, מבעלי משרד הפרסום צ'יסמריו צימט רוננה בפני TheMarker.com. מדרגות המס לאיגוד מחושבות מאז ומתמיד על פי המחזור השנתי של משרד הפרסום. "נוצר כאן עיוות היסטורי לא פרופורציונלי", טוען צ'יסמריו.

צ'יסמריו הגיש לאחרונה להנהלת האיגוד הישראלי לפרסום את הצעתו לשינוי מס החבר. על פי הצעתו, ישלמו יחד המשרדים הקטנים והבינוניים סכום של 10,800 דולר בחודש ואילו הגדולים ישלמו 10,400 דולר בחודש.

לטענתו, עד היום שילמו המשרדים הקטנים והבינוניים (עם היקף תקציבים של עד 20 מיליון דולר) את עיקר מסי החבר לאיגוד על סך 13,020 דולר לחודש, בעוד שהמשרדים הגדולים שילמו רק 8,200 דולר לחודש. יש לציין כמובן, שמסך 56 חברי האיגוד, עומד מספר משרדי הפרסום הקטנים על כ-45 לעומת 12 משרדים בינוניים וגדולים (6 משרדים - 20 עד 30 מיליון דולר, 2 משרדים - מ-30 עד 40 מיליון דולר ו-4 משרדים מעל 40 מיליון דולר לשנה).

צי'סמריו מציעה לבטל את מדרגת המס של 500 אלף דולר, ולאחדה עם מדרגת המס של עד מיליון, עבורה ישלמו המשרדים 100 דולר לחודש. "לדעתי זו חלוקת נטל צודקת ומבלי לפגוע בתקציב האיגוד".

"נתון זה לא ממש משקף את המציאות, כי יש משרדים שמתחמקים מדיווח נכון, כדי לא לשלם את מדרגת המס המתאימה. אני מעריך שיש יותר מ-4 משרדים שמנהלים תקציבים בסדר גודל של למעלה מ-40 מיליון דולר", אומר צ'יסמריו ומוסיף: "במצב כזה העלינו בפני האיגוד הצעה להשתמש בשירותי רואה חשבון, כדי שיבדוק את העובדות וכך המשרדים הגדולים לא יחיו על חשבון המשרדים הקטנים".

באסיפת האיגוד שנתקיימה אתמול, ולמרות שהנושא לא עמד על סדר היום, מסר אבנר בראל, יו"ר האיגוד כי לקראת האסיפה הבאה יגבש הצעה חדשה ביחס למדגות המס. "כמו בהרבה נושאים אחרים בהם בראל לא רואה את הדברים איתי בתחילה עין בעין, גם הפעם אני מעריך שבסופו של דבר הוא יראה כי הצעתי טובה", מסכם צי'סמריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully