וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט לא צפויים לרדת ב-2006

שרון קדמי

26.2.2006 / 11:52

לדברי יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה הגורמים לכך הם המתיחות הפוליטית במזה"ת וחוסר היציבות בונצואלה ובניגריה

שרי אופ"ק שהתכנסו לאחרונה בוינה החליטו, כצפוי, לא לשנות את מכסות התפוקה ל-10 חברות הארגון, ללא עיראק הפטורה ממכסה. תקרת התפוקה נקבעה על 28 מיליון חביות ליום ב-10 ביוני ולא שונתה מאז. שרי אופ"ק ישובו וייפגשו ב-8 במרץ בוינה, לדיון נוסף במצב שוק הנפט.

לדברי מקוב, הישיבה נערכה בצל העימות בין ארה"ב והאיחוד האירופי לבין איראן על עתיד התוכנית הגרעינית שלה. "טהרן ניסתה לנצל את נשק הנפט, והציעה לקצץ את מכסות התפוקה במיליון חביות ליום, בשל הירידה הצפויה בביקוש לנפט ברבעון השני של השנה", כך אמר.

לדבריו, ונצואלה היתה היחידה מבין חברות הארגון שתמכה באיראן וטענה שיש לקצץ במכסות התפוקה, אולם חברות אחרות בארגון טענו שהתחזיות על ירידה בביקוש ברבעון השני הוכחו כמוגזמות בשנים האחרונות, והביקוש בפועל היה גבוה מהצפוי. "צעדים אלה, המתיחות הפוליטית הנמשכת במזרח התיכון, חוסר היציבות במדינות נפט אחרות כמו ונצואלה וניגריה", אומר מקוב, "מביאים אותנו לחשוב שמחירי הדלק לא ירדו במהלך שנה זו".

צווארי הבקבוק בתעשיית הזיקוק העולמית, עדיין קיימים. מחד, אין גידול בכושר הזיקוק, ומאידך, רמות הביקושים ממשיכות לעלות, למרות עליית המחיר. לדברי מקוב, גם התוכנית האסטרטגית של הנשיא בוש, המיועדת לפתח סוגי דלק חדשים מחליפי נפט, לא תישא עדיין פירות בשנה זו. עם זאת הוא טוען, "יש סימנים ראשונים להתמתנות הגידול בביקוש, בעיקר בסין, שהובילה בשנים האחרונות את הגידול בביקוש העולמי במוצרי אנרגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully