וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הגדול בסין מתכנן לגייס 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

26.2.2006 / 14:00

לדברי מקורות בנקאיים, בנק ICBC פנה לכמה בנקים להשקעות לקבלת הצעות לפרטי ההנפקה והערכות שווי

אינדסטריאל אנד קומרשל בנק אוף צ'יינה (ICBC), הבנק הגדול בסין, מתכנן לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור של מניותיו בבורסת הונג קונג, במסגרת מה שצפוי להיות ה-IPO הגדול ביותר בעולם מזה שש שנים. כך דיווחה סוכנות בלומברג מפי מקורות בנקאיים שביקשו לשמור על עילום שם.

ICBC, שצפוי להיות הבנק השלישי מתוך ארבעת הבנקים הגדולים של סין שמבצע IPO, עשוי לבצע את ההנפקה - שעתידה להיות הגדולה מעולם שביצעה חברה סינית - כבר ברבעון השלישי של השנה.

הבנק פנה לכמה בנקים להשקעות, בהם מריל לינץ', גולדמן סאקס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, דויטשה בנק ו-HSBC, בבקשה שיגבשו עבורו את פרטי ההנפקה ויציעו הערכות שווי לקראתה עד ל-28 בפברואר. מנגד, הבנקים סיטיגרופ ומורגן סטנלי לא התבקשו להתמודד על חיתום ההנפקה. היקף העמלות שצפויים להרוויח חתמי ההנפקה עשוי להגיע ל-250 מיליון דולר.

בנק אוף צ'יינה (BOC), הבנק השני בגודלו בסין, שכר באוגוסט את שירותי גולדמן סאקס, UBS וחטיבת בנקאות ההשקעות שלו עצמו, לקראת גיוס 8-6 מיליארד דולר ב-IPO. צ'יינה קונסטרקשן בנק, הבנק השלישי בגודלו בסין, שכר את שירותי מורגן סטנלי וצ'יינה אינטרנשונל קפיטל, לקראת גיוס 9.2 מיליארד דולר ב-IPO המתוכנן בנובמבר.

בשנה שעברה, הנפיקו חברות סיניות מניות מחוץ לגבולות סין בהיקף של 34 מיליארד דולר, מהם 44% בבורסות באסיה, לא כולל יפאן.

ההנפקה המתוכננת של ICBC צפויה להיות ה-IPO הגדול ביותר בעולם מאז ההנפקה של ניו סינגולר ויירלס סרוויסס, חטיבה של חברת הסלולר הגדולה בעולם, סינגולר ויירלס, באפריל 2000 במסגרתה גייסה החברה 10.6 מיליארד דולר.

בחודש שעבר רכשו גולדמן סאקס, אליאנץ ואמריקן אקספרס 10% ממניות ICBC תמורת 3.78 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully