וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפתח בחקירה נגד בעלי מאגרי מידע של נרשמו

TheMarker.com שירות

11.7.2001 / 16:30

משרד המשפטים שוקל האפשרות להוספת סנקציות מנהליות בגין עבירות על חוק הגנת הפרטיות בכדי להרחיב את היקף האכיפה בתחום מאגרי המידע

אגף רישום מאגרי מידע במשרד המשפטים ערך בשבועות האחרונים עשרות ביקורות פיקוח בגופים שלא רשמו את מאגרי המידע המנוהלים על ידם, בהתאם לקבוע בחוק.

בישיבות שהתקיימו לאחרונה בין רשמת מאגרי מידע, עו"ד יוספה טפיירו, לבין משטרת ישראל סוכם על היערכות המשטרה לקראת חקירת והגשת כתבי אישום בעשרות מקרים שנבדקו כבר במסגרת מבצע אכיפת רישום מאגרי המידע הנערך ע"י משרד המשפטים.

עוד גובש סיכום עקרוני לקראת מהלך של הענקת סמכויות חקירה לצוותי הפיקוח של רשמת מאגרי המידע - מהלך שיגביר את יכולת האכיפה וינתק את התלות במשטרה, בתחומי החקירה.

בנוסף, נשקלת במשרד המשפטים האפשרות להוספת סנקציות מנהליות בגין עבירות על חוק הגנת הפרטיות. גם צעד זה עתיד להרחיב את היקף האכיפה המתבצעת בתחום זה.

ביום ה-16 באפריל 2001 הסתיים השלב הראשון במבצע הארצי לרישום מאגרי מידע. כפי שפורסם מראש, בקשות לרישום שהגיעו לרשמת מאגרי מידע עד לתאריך זה טופלו כאילו הוגשו במועד הקמת המאגר, וללא נקיטת אמצעים משפטיים בגין אי רישומם של מאגרים אלו במועדם.

עם סיום השלב הראשון, החלה רשמת מאגרי המידע במשרד המשפטים בפעולות לאכיפת רישום מאגרי המידע כמחויב עפ"י חוק. יחידת הפיקוח ביצעה עשרות ביקורות עד עתה. ממצאי הביקורת מנותחים ונבחנים מנהלתית ומשפטית ע"י רשמת מאגרי המידע בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל.

נגד העבריינים, שלא ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם לרשום את מאגרי המידע שלהם יפתחו תיקי חקירה פליליים. במשרד המשפטים מעריכים כי קיימים עדיין אלפי עסקים וארגונים שלא רשמו את מאגרי המידע, החייבים ברישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully