וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים קפצה בכ-4% ולאומי הוסיפה 0.3%

נתן שבע

28.2.2006 / 17:39

המעו"ף איבד 0.2 ותל אביב 100 נותר על כנו. טבע איבדה 1.7% לאחר תגובה מאופקת לדו"חות בוול סטריט

הנימה החיובית שחתמה אתמול את המסחר בתל אביב, נמשכה גם היום בהנהגת מניות הבנקים. אך בשעת המסחר האחרונה עבר השוק לירידות קלות. מדד המעו"ף איבד 0.2% ל-799.9 נקודות, מדד תל אביב 100נותר ללא שינוי ב-823 נקודות ומדד תל טק הוסיף 0.5%. מחזור המסחר תפס תאוצה והסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר, כ-30% מתוכו בהפועלים ובלאומי.

ברקע, פירסם אתר NFC על פרשייה נוספת שקשורה למ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט, אשר קיבל טובת הנאה לכאורה, בדמות דירה במחיר נמוך בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים.

סוכנות דירוג האשראי העולמית S&P העלתה את דירוג האשראי של בנק הפועלים ובנק לאומי לטווח הארוך ל-A מינוס. סוכנות הדירוג ציינה, כי במקרה של קריסת המערכת הבנקאית, הממשלה בישראל תעמוד מאחוריה. דירוג האשראי הושווה לדירוג האשראי של ישראל לטווח הארוך ל-A מינוס. בכלל פיננסים בטוחה העריכו, כי מדובר בצעד ראשון לפני העלאת דירוג של ישראל.

מניות הבנקים הגדולים נהנו כבר אתמול מההמלצה של בנק ההשקעות HSBC על הבנקים. HSBC מצא אתמול אפסייד נוסף של 50% במניות הבנקים הגדולים הפועלים ולאומי עד 2007. הפועלים עלתה ב-3.9% והשלימה זינוק של 7% ביומיים. לאומי הוסיפה כבר יותר מ-1.5%, אך נחלשה בסיום והוסיפה 0.3%. מניות הבנקים עדיין רחוקות בכ-8% מהשיא שאותו רשמו לפני כחודש.

"רמת אי הוודאות בשוק תתפוגג ככל שנתקרב לבחירות", אומר רועי לאופר מדסק המוסדיים של אקסלנס נשואה. "המלצות של הזרים על הבנקים והעלאת הדירוג של סטנדרט אנד פורס תורמות למגמה חיובית ואף יעלו את האפשרות שנראה העלאת דירוג האשראי גם של ישראל. תחקיר נוסף על אולמרט של העיתונאי יואב יצחק העיב מעט על השוק. אך בסך הכל, כיוון השוק נראה חיובי", הוא מסכם.

טבע דיווחה היום על תוצאות שיא ב-2005, שבו חצה הרווח הנקי את רף מיליארד הדולר ל-1.07 מיליארד דולר, עם הכנסות של 5.2 מיליארד דולר. טבע פירסמה דו"חות אחרונים לפני המיזוג עם אייווקס. הרווח הנקי ברבעון האחרון של 2005 הסתכם ב-305 מיליון דולר או 45 סנט למניה - 2 סנטים יותר מתחזיות האנליסטים. עם זאת, ההכנסות הרבעוניות היו נמוכות במעט מהתחזיות והסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר. טבע שפתחה את היום בעליות של 1%, עברה לירידות של 1.7% בשל פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט.

יצחק תשובה ממשיך לממש מניות קבוצת דלק והבוקר הוא מכר כ-2% מהחברה למשקיעים זרים, בהיקף של 150 מיליון שקל בעסקה מחוץ לבורסה. קבוצת דלק שכבר נסחרה בעלייה של 1%, איבדה לבסוף 1.7%.

נייס טיפסה ב-2.3%. יחידת המחקר של בנק הפועלים העניקה היום מחיר המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 61 דולר - 18% מעל מחירה בשוק.

מניית אורטל זינקה ב-31% במחזור של יותר ממיליון שקל. המניה כמעט שאינה מרכזת מחזורים ביום רגיל. אינספייר רכשה מחצית מהחברה מקיבוץ נווה אור בתמורה לכ-23 מיליון שקל.

גזית גלוב עלתה ב-2.2% לאחר שהודיעה כי השלימה רכישת של בניין משרדים רפואי בניו ג'רזי בתמורה ל-88 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully