וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' וכלל פיננסים מרוצים מהתוצאות של טבע

נתן שבע

28.2.2006 / 9:36

אורי הרשקוביץ מלידר ושות': "הרווח התפעולי של החברה עקף את קונצנזוס התחזיות ב-3%-2% וזה העיקר"


טבע דיווחה הבוקר על התוצאות השנתיות של שנת 2005. הרווח הנקי ברבעון הרביעי 2005 עקף את תחזיות האנליסטים בשני סנט והסתכם ב-45 סנט למניה. בתי ההשקעות המקומיים נשמעים בסך הכל מרוצים מהתוצאות. האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' העריך כי בסך הכל מדובר בדו"חות טובים עבור טבע - הרווח התפעולי של החברה עקף את קונצנזוס הערכות האנליסטים ב-3%-2% וזה העיקר", אמר.

"שיעור הרווח הגולמי אמנם צמח אך השיפור נבע גם בעקבות תרופת האלגרה, בה רושמת טבע את מלוא ההכנסות והרווח הגולמי, אך מתחלקת עם באר ברווחיות. הדבר מוביל כאמור לשיפור המהותי בריווחיות הגולמית אך לעלייה בהוצאות התפעול. הוצאות המימון אף הן עלו בשל פעולות גידור. שיעור המס ברבעון האחרון עמד על 13%, לעומת 20% בממוצע שנתי. מול תחזיות האנליטסים ניתן לחלק זאת כך - ישנה הפתעה לטובה של סנט אחד בעקבות התוצאות התפעוליות, הפתעה שלילית של סנט בשל הוצאות המימון ותוספת של 2 סנט בשל הירידה בהוצאות המס - כך חצה הרווח הנקי את התחזיות בשני סנט", אומר הרשקוביץ.

יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה העריכה אף היא כי מדובר בסך הכל בדו"ח טוב עבור החברה. "שיעור הרווח הגולמי עמד על 48% לעומת 47% ברבעונים הקודמים. זה מראה כי אין שחיקה במרווחים, דבר שהשוק דש בו רבות בעבר. הדבר נבע גם ממכירות הקופקסון וגם מהשקות של תרופות חדשות. שיעור המס ירד בשל שינוי תמהיל ההפרשה - המס היה גבוה יותר ברבעונים הראשונים של השנה ונמוך בהמשך. גם המכירות בארה"ב מתאוששות ועלו ב-1% לאחר רבעונים חלשים יותר בתחילת השנה", אומרת ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully