וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה מכר מניות קבוצת דלק ב-150 מיליון שקל

עומר שרביט

28.2.2006 / 10:49

תשובה מכר היום את המניות לפי שער של 667.4 שקל, המשקף הנחה של כ-2% על מחיר הפתיחה בבורסה

יצחק תשובה ממשיך לממש בשיא: בעל השליטה בקבוצת דלק מכר הבוקר מניות הקבוצה בהיקף של 150 מיליון שקל. תשובה מכר את המניות לפי שער של 667.4 שקל, המשקף הנחה של כ-2% על מחיר הפתיחה בבורסה.

מי שרכש את החבילה הפעם היה בנק ההשקעות דויטשה בנק, שמכר את המניות לפי שער של 674 שקל - 1% מעל המחיר שבו קנה מתשובה את המניות. את המכירה הקודמת ניהל בנק ההשקעות השוויצרי UBS ואת המכירה שלפניו ביצעה אקסלנס נשואה.

מניית דלק זכתה לעדנה בשנה החולפת, כשזינקה ב-2005 ב-94% ומתחילת השנה הנוכחית עלתה בכ-3%. בחודשיים האחרונים, מכר תשובה מניות קבוצת דלק בהיקף של 520 מיליון שקל. מאז שרכש את הקבוצה במרץ 1998, מכר בעל השליטה מניות בסך 670 מיליון שקל.

לאחר המכירה היום, ירד תשובה לאחזקה של 62.3% בחברה, לאחר שבתחילת הדרך הוא החזיק 90%. תשובה מתממש במחיר שיא, והרקע לכך עשוי להיות הקטנת המינוף של החברות הפרטיות שבשליטתו - אפריל, תשלוז ואלעד - או פינוי מזומנים להשקעות חדשות.

קבוצת דלק עדיין לא דיווחה על תוצאות השנה שחלפה, ואת תשעת החודשים הראשונים סיימה ברווח נקי של 500 מיליון שקל לעומת 268 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תרומה מיוחדת היתה לבית הזיקוק בטקסס שנרכש באפריל - בתוך חצי שנה בלבד, פרע בית הזיקוק מחצית מההלוואות לרכישתו והניב רווח של 146 מיליון שקל ברבעון השלישי.

הקבוצה שיגרה לאחרונה לבורסה שתי הודעות בולטות: הגשת טיוטת התשקיף של דלק USA בארה"ב, לגיוס הון לפי שווי של מיליארד דולר, וההתמודדות של דלק ישראל על מכרז בית הזיקוק באשדוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully