וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד בפברואר ב-10% - נסחר סביב 60.75 דולר לחבית

ליאור רבינוביץ

28.2.2006 / 11:45

התנודתיות במחיר החוזים הביאה את וול סטריט ג'ורנל לכנות התנהגות מחיר הנפט - "סכיזופרנית"; עדיין לא ברור כיצד תשפיע החלטת רוסיה להעשיר אורניום עבור איראן על שוקי הנפט

בסך הכל, רשם מחיר הנפט ירידה של 10% בחודש פברואר. בשבוע האחרון של ינואר היה נדמה כי מחיר הנפט עשוי אף לשבור את השיא שנקבע בסתיו אחרי סופות ההוריקן שפגעו בדרום מזרח ארה"ב. בסוף השבוע שעבר, עלה שוב מחיר הנפט לאחר מתקפת טרור על מתקני נפט בערב. במסחר שלפני הפתיחה במהלך סוף השבוע ובתחילת המסחר ביום שני, ירד שוב מחיר הנפט ועתה הוא מתנדנד סביב רף 60 הדולר לחבית.



עדיין לא ברור כיצד תשפיע החלטת רוסיה להעשיר אורניום עבור איראן על שוקי הנפט העולמיים. העשרת אורניום אמנם ממתנת את הסיכונים כי לאיראן יהיה אורניום מעושר ברמה של 90% - כזה שיכול לשמש כנשק. אך בידי איראן יהיה פלוטניום - תוצא הלוואי של שימוש באורניום בכורים גרעיניים אזרחיים - והוא יכול בהחלט לשמש לנשק גרעיני. רוסיה הפכה בחודשים האחרונים לשחקן מרכזי בשוק הנפט העולמי. ארה"ב שמה יהבה על גז טבעי, ומחרישה בשבוע האחרון בעניין איראן.



מניות הנפט באסיה רשמו הבוקר ירידה בעקבות הירידה בימים האחרונים במחירו של הנפט. פטרוצ'יינה (סימול 857.HK) הסינית שנסחרת בהונג קונג יורדת ב-0.65%. אינפקס היפנית (סימול 1604.jp) ירדה ב-1.75%. מניות הנפט באירופה רושמות ירידות גם הן - BP הבריטית (סימול BP.L) יורדת ב-1%. טוטאל הצרפתית (סימול FP.PA) יורדת 0.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully