וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר נחלש קלות לרמה של 4.70 שקלים; פינוטק: הדולר יהיה תנודתי החודש

טל לוי

28.2.2006 / 15:57

מנהלת חדר עסקות מט"ח, שרית ולדימירסקי:"הריבית בארה"ב צפויה לעלות ל-5% ולגרור העלאת ריבית גם בישראל"

הדולר נחלש מעט הבוקר, כפי שקורה לקראת סופו של כל חודש כאשר היצואנים ממירים דולרים לשקלים על מנת לשלם שכר והוצאות אחרות", אומרת מנהלת חדר עסקות מט"ח בפינוטק, שרית ולדימירסקי. "סיבה נוספת להיחלשות הקלה של הדולר היא עליות הבורסה שנמשכות מאז יום ראשון, שגורמות לאנשים להוציא כסף מאפיק ההשקעות הדולרי ולהעבירו לבורסה".



ולדימירסקי אומרת כי גם בעולם מתחזק הדולר (נסחר בשעה זו ברמה של 1.1866 דולר ליורו), וזאת בעיקר על רקע פער הריביות לטובת ארה"ב. "אמנם מדברים באירופה וביפן על העלאת ריבית, אולם כרגע - ארה"ב עדיין מציעה את הריבית האטרקטיווית ביותר ולכן מושכת לשם השקעות".



"בארה"ב פורסמו לאחרוני נתוני מקרו המצביעים על קיומה של אינפלציה, אם כי מאוזנת, והדבר מחזק את ההערכות כי הריבית בארה"ב צפויה לעלות לפחות עד לרמה של 5% (לעומת 4.5% כיום). עלייה זו של הריבית בארה"ב תגרור גם עלייה בריבית בישראל עד לרמה של 5%-5.25%", היא אומרת. "בארץ אנו קרבים לבחירות שמאופיינות באופן מסורתי באי ודאות גבוהה יותר, שמחזקת את הדולר".



"מצד אחד - אי היציבות הפוליטית והבטחונית עשויה להבריח זרים שיוציאו דולרים לשוק, ובכך יעלו את רמתו, אולם מצד שני - הידרדרות במצב בטחוני בדרך כלל מחלישה את המטבע המקומי וכך מתקזזים שני הכוחות הללו", אומרת ולדימירסקי. "אי לכך, אנו צפויים לראות מסחר תנודתי בחודש מארס, אולם עדיין מעל לרמה של 4.70 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully