וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישומי הרשות להגבלים עסקיים נגד בר דעה ושטראוס-עלית נגמרו בקול ענות חלושה: החברה תשלם 5 מ' ש' והתיק ייסגר

איילה צורף

28.2.2006 / 12:34

בכירים בשוק המזון: "סכום נמוך מאוד בהשוואה להאשמות החריפות"; מקורבים להנהלת שטראוס עלית: "זאת הוכחה שלא קרה שום דבר מהותי בצורת העבודה של החברה מול הסוחרים הקטנים"

היום הודיעה החברה, כי תשלם לקופת המדינה 5 מיליון שקל - סכום אשר הופרש כבר בדוחות הכספיים של החברה לשנת 2005.



כמו כן, התחייבה שטראוס-עלית כי עובדי החברה ומנהליה יקחו על עצמם יישום עקרונות הנוגעים לשיטות המכירה של החברה מול סיטונאים וקמעונאים בכל הקשור למוצרים מתחרים. כניסתו של הצו לתוקף מותנה באישורו על ידי בית הדין להגבלים עסקיים.



גורמים בכירים בשוק המזון אומרים, כי מדובר בסכום נמוך מאוד בהשוואה לרמת ההאשמות החריפה שהיפנה הממונה על ההגבלים נגד החברה. מאידך, מקורבים להנהלת שטראוס עלית אומרים, כי סיום החקירה בקול ענות חלושה מוכיח כי לא קרה שום דבר מהותי בצורת העבודה של החברה מול הסוחרים הקטנים.



פרשת קדבורי הייתה בין הפרשות המדוברות ביותר בעולם הקמעונאי בשנים האחרונות. שיאה הייתה כאשר פשטו חוקרי הרשות להגבלים עסקיים על משרדו של גיורא בר דעה, באותם ימים מנכ"ל עלית, וכיום מנכ"ל-שטראוס עלית ישראל, ולקחו אותו לחקירה. בר דעה הואשם בכוחנות והפעלת איומים על סוחרים קטנים (קיוסקים, פיצוציות, מינימרקטים שכונתיים), על מנת שהללו לא יקדמו את מכירות השוקולד קדבורי - שוקולד שהחלה חברת כרמית לשווק באותה תקופה.



לאורך כל השנים הללו, טענו בשטראוס-עלית בשיחות סגורות, כי למרות היותם מונופול בשוק השוקולד (המותג "פרה" של עלית מחזיק מעל ל-65% מהשוק), הם לא עשו דבר שאינו מקובל בשוק הסחר. לאורך כל התקופה, הדגישו בחברה, כי האמת תצא בסופו של דבר לאור, והכל, לטענתם, יתברר כבלון מנופח.



בפועל, החליט הממונה על ההגבלים העסקים דאז, דרור שטרום, להגיש נגד בר דעה ובכירים נוספים בעלית כתב אישום, שהסתיים כעת בתשלום של 5 מיליון שקל, תוך התחייבות לפיה החברה תפעל בצורה נאותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully