וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העלתה את הדירוג לבנק הפועלים ולאומי

עומר שרביט

28.2.2006 / 14:58

העלתה את הדירוג ל-A מינוס - בדומה לרמת הדירוג של ישראל. כלל פיננסים: "זהו צעד ראשון לקראת העלאת הדירוג של ישראל"

חברת הדירוג הבינלאומית S&P העלתה את הדירוג לטווח ארוך של בנק הפועלים ולבנק לאומי לרמה של A מינוס - בדומה לרמת הדירוג של מדינת ישראל. הדירוג הקודם של הבנקים היה BBB+ וההמלצה מסבירה את העדכון כלפי מעלה בשיפור בסביבה הכלכלית, באופן שמגביר את הפוטנציאל של הממשלה לתמוך באיכות האשראי של הבנקים בשעת הצורך. במקביל, חברת הדירוג הותירה את ההמלצה לטווח קצר ברמה של A מינוס 2 והתחזית נותרה ברמת "יציב". אתמול העניק גם בנק HSBC המלצה חמה לשני הבנקים הגדולים - "תשואת יתר" ותחזית לעלייה משמעותית במניה.

"העדכון משקף את הערכתנו, כי ממשלת ישראל תעמיד סיוע משמעותי לשני הבנקים במידה שייתקלו במשבר", כתבו האנליסטים Magar Kouyoumdjian ו-Xavier Got. הסקירה מציינת את הבולטות של שני הבנקים במימון הפעילות הכלכלית במשק המקומי, הענקת אשראי למשקי הבית והמדיניות האקטיווית של בנק ישראל בהגנה על ענף הבנקאות.

"על הנכונות של מדינת ישראל לסייע לבנקים, עדיין מעיבה הפגיעות הפיסקלית של המדינה - החוב של המדינה מעיק על הגמישות של הממשלה ביכולתה לסייע לבנקים בשעת משבר. השלטונות הישראליים מחויבים לשמירה על היציבות הפיננסית במערכת ובענף הבנקאות, הנחשב לענף אסטרטגי".

החילוץ של הבנקים ממשבר ויסות המניות בתחילת שנות השמונים מעיד על הרצון ועל היכולת הגבוהים של בנק ישראל לנקוט בצעדים שימנעו משברים דומים בעתיד. המשך הצמיחה בכלכלה הישראלית מקטין את הסיכון בבנקים ומאשש את האופק היציב שלהם.

למרות המלים החמות, הסקירה מסייגת את הדירוג בכך ש"הסלמה של תהליכים פוליטיים וכלכליים שליליים, עשויה לפגוע באיכות הנכסים הפיננסים והאשראי של הבנקים". בכלל פיננסים בטוחה מעריכים כי זהו צעד ראשון לקראת העלאת הדירוג של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully