וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפאורה הרוויחה 44 מיליון שקל ב-2005

עומר שרביט

28.2.2006 / 14:55

קרור, השולטת ביפאורה, הרוויחה השנה 29 מיליון שקל, ומשאירה הרחק מאחור את טמפו המתחרה

חברת קרור ממשיכה להשאיר מאחור את מתחרותיה בשוק המשקאות הקלים. למרות התחרות העזה בשוק המשקאות, החברה הרוויחה במהלך השנה 29 מיליון שקל - סכום המשקף גידול של כ-52% לעומת התקופה המקבילה. הרווח יכול היה להיות גבוה יותר, אלמלא הפרשה של 15 מיליון שקל לחובות אבודים של רשת קלאבמרקט.

שיעור הרווח מתוך ההכנסות עלה באותה תקופה ל-3.4%, בהשוואה ל-2.8% ב-2004. הפצת מוצרי מי עדן, שהחלה ביולי 2004, הביאה לגידול חד של 23% בהכנסות הקבוצה ל-853 מיליון שקל ב-2005. שולי הרווח הגולמי של החברה נשחק ב-1.3% בלבד, על רקע עלייה בשיווק המים המינרליים - שעלותם היחסית גבוהה לעומת מוצרים אחרים שמשווקת קרור.

גורם נוסף שמקשה על רווחיות החברות הפועלות בענף, הוא התייקרות חלק מחומרי הגלם - בעיקר סוכר ופלסטיק - ושחיקה במחירי המכירה עקב התחרות הקשה בשוק זה. תחום המזון בקרור מחולק לשניים - טוגנים ומשקאות. הפעילויות הפחות מהותיות בחברה הן שרותי אחסון בקרור, השכרת נדל"ן והשקעה בקרן הון סיכון.

את עיקר הרווחים תרמה יפאורה, המוחזקת על ידי קרור בכ-70%. חברה זו, השולטת ביפאורה-תבורי, הרוויחה ב-2005 סך של 76 מיליון שקל לפני מס. הרווח של חברת המשקאות אחרי מס עמד על 44 מיליון שקל. לשם השוואה, טמפו רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הפסד נקי של 27 מיליון שקל.

תפוגן, המוחזקת על ידי קרור בכ-51%, הרוויחה במהלך השנה 1.4 מיליון שקל בלבד אחרי מס. יפאורה תבורי מפיצה את שוופס, RC קולה, סנאפל, מיץ פז, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, מי עדן ועין גדי, ומשלמת לחלקם תמלוגים. קרור אומרת כי ההסכם עם שוופס מסתיים ב-2007 ואין וודאות לגבי חידושו.

שוק המשקאות סובל מלחץ מתמשך להורדת מחירים ומעבר לצריכת מותגים זולים. אפשר שזהו הסוד של החברה שמצליחה להביס את אחד המותגים הבולטים ביותר בעולם כולו - פפסי שמופץ על ידי טמפו. לאחר רכישת קלאבמרקט, שופרסל תהפוך ללקוח היחיד שרוכש מעל עשירית מהמחזור של החברה - 13%. הקבוצה מעסיקה נכון להיום 840 עובדים, מהם 210 עובדי ייצור ו-541 עובדי מכירות ותפוצה.

בעלי השליטה, שלמה רודב ורוני גת באמצעות ספנות והספקה, מימשו בסוף החודש הקודם מניות קרור בהיקף של 9 מיליון שקל, לפי מחיר של 30 שקל למניה. בחודש הקודם החברה חילקה גם דיווידנד של 30 מיליון שקל, מתוכו הגיעו 68.5% לבעלי השליטה. בנוסף לדיווידנד, רודב השתכר 841 אלף שקל והמנכ"ל אורי מאירי קיבל במהלך השנה 1.1 מיליון שקל. רוני גת, שמכהן כיו"ר ומנכ"ל יפאורה, השתכר השנה 1.8 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully