וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך מכירות לא יציב והיעדר מיתוג חזק הוביל לירידה של 12% בהכנסות מעריב מפרסום

איילה צורף

28.2.2006 / 15:59

הכנסות העיתון המתייחסות להיקפי הפרסום בכל עיתוני מעריב - העיתון היומי, רשת המקומונים והמגזינים - הסתכמו ב-216.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2005



הכנסות קבוצת העיתונים של מעריב ירדו ירידה חדה של 12% בתשעת החודשים הראשונים של 2005 לעומת תקופה מקבילה ב-2004. לראשונה מפרסם מעריב את ההכנסות שלו מפרסום, במסגרת תשקיף שמפרסמת הכשרת הישוב, החברה האם של מעריב.



הכנסות העיתון מתייחסות להיקפי הפרסום בכל עיתוני מעריב - העיתון היומי, רשת המקומונים והמגזינים - והסתכמו ב-216.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2005.



מדובר בירידה חדה עוד יותר לעומת שנים קודמות. על פי הערכות בכירים בשוק הפרסום, העיתון יתקשה מאד לחצות את קו ה-300 מיליון שקל בהכנסות של 2005 כולה. את 2004, לעומת זאת, הוא סיים עם הכנסות של 316.5 מיליון שקל.



הירידה של העיתון מהכנסות מפרסום הם תוצאה של מספר תהליכים שהתרחשו בעיתון במקביל. הנהלת העיתון, בראשות משה ראובני, הודיעה בתחילת השנה על כוונת העיתון להעלות את מחירי הפרסום בו. בפועל, לאחר מלחמת כיפוף ידיים בין העיתון ובין משרדי הפרסום וחברות רכש המדיה (חברות העוסקות בקניית שטחי פרסום מהעיתונים), לא הצליח העיתון להעלות את המחירים.



זאת, למרות ששני העיתונים היומיים האחרים ? ידיעות אחרונות והארץ - כן הצליחו להגדיל הכנסות מפרסום בשנה האחרונה, וגם לצמוח בהיקפי הפרסום בהם.



במהלך תקופה זו, התחלפו בכירים רבים במערך המכירות של מעריב. ארבעה מנהלי מכירות של העיתון עזבו בתוך שנה אחת. האחרון שעזב היה איתן סגל, שעבר לאדלר חומסקי & ורשבסקי.



לדברי בכיר בשוק המדיה "הבעיה של מעריב היא יותר עמוקה מניסיונות כאלו ואחרים להעלות את מחירי הפרסום. לעיתון אין בידול אמיתי. הוא לא שונה מידיעות אחרונות, לא הצליח לייצר לעצמו תדמית חזקה". בזמן הזה גדלו באופן משמעותי ההוצאות של מעריב על שיווק, במסגרת סדרת מהלכי שיווק ופרסום. במסגרת מהלכי הפרסום יצא העיתון במבצע פרסים למנויים (מבצע המלווה בקמפיין טלוויזיה ושילוט חוצות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully