וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במספר המובטלים בגרמניה בחודש פברואר ל-4.695 מיליון; שיעור האבטלה נותר ללא שינוי - 11.3%

סוכנויות הידיעות

28.2.2006 / 17:14

המשך הירידה במספר המובטלים מעודדת לגבי כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה; ההתאוששות בגרמניה עשויה להביא לעליית הריבית בגוש היורו

ללא התאמה עונתית, מספר המובטלים נותר מעל 5 מיליון זה החודש השני ברציפות. לדברי נשיא סוכנות העבודה בנירנברג, פרנק יורגן וייזה, אם החורף הקר יימשך, רמה זו תישמר גם בחודש הבא. "ההתפתחות העונתית אינה משנה את הערכתנו האופטימית לשוק העבודה", אמר וייזה. "המגמה המתמשכת בשיעור האבטלה היא של ירידה; מספר המועסקים ומספר המשרות הפנויות נותרו חיוביים" הוא הוסיף.



ב-3 החודשים האחרונים נרשמה עלייה בשיעור האבטלה על רקע הקדמת פיטורי עובדים לפני כניסתו לתוקף של חוק המגביל את דמי האבטלה לעובדים שפוטרו החל מה-1 בפברואר. מספר המובטלים גדל ב-60 אלף בתקופה זו, ולדברי וייזה, הוסיף למעגל המובטלים 10,000 אנשים.



נתון זה מצטרף לעלייה בבטחון העסקי בגרמניה לשיא של 14 שנה החודש, ולעלייה בבטחון הצרכנים לשיא של 11 חודשים. שלל נתונים אלה עשויים להעיד על כי כלכלת גרמניה, שדשדשה באחרונה ולא רשמה צמיחה כלל ברבעון הרביעי של 2005, מתאוששת.



התאוששות בכלכלת גרמניה עשויה לעודד את הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להעלות את שיעור הריבית בגוש היורו על מנת להגביל את האינפלציה. הבנק, שהעלה את שיעור הריבית באזור לראשונה זה 5 שנים בדצמבר, צפוי, לפי הערכת כלכלנים, להעלות את שיעור הריבית ב-0.25%, ל-2.5% בישיבתו הקרובה ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully