וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך לשעבר ב"ידיעות אחרונות": נוני מוזס עיכב פרסום תחקיר על ראש הממשלה שרון ובנו עמרי

ענת באלינט

28.2.2006 / 17:55

ניר בכר, שפוטר מעריכת "7 ימים", טוען שמוזס וגינת פעלו לעיכוב או לפסילת תחקירים הנוגעים לקשרי הון ושלטון; עוד הוא טוען: רפי גינת פעל בעיתון לטובת "רשת" ונגד "קשת" ו"טלעד"



מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס עיכב במשך שבועות רבים תחקירים של הכתב גידי וייץ נגד ראש הממשלה אריאל שרון ובנו עמרי, שהביאו, בסופו של דבר, להרשעתו של שרון הבן בפרשת עמותות הקש. כך טוען העורך המפוטר של "7 ימים", ניר בכר, בתצהיר נוסף שהגיש היום לבית הדין לעבודה בענין תביעתו נגד "ידיעות אחרונות".



בתצהיר שהוגש היום נחשפות שורה של פרשות חדשות שבהן, לפי בכר, פעלו העורך רפי גינת והמו"ל מוזס לעיכוב או לפסילת תחקירים הנוגעים לקשרי הון ושלטון וכן לייזום כתבות ותחקירים נגד גורמים ואנשים שהיו קשורים אליהם באופן אישי.



הדוגמא הטרייה ביותר שפורש בכר בתצהירו היא כי התחקיר אודות מרטין שלאף, שחשף עובדות חדשות בפרשת סיריל קרן, עוכב במשך שבועות רבים ופורסם בסוף לפני כשבוע, שבועות לאחר פיטורי בכר. "למיטב ידיעתי הסיבה לדחיית הפרסום היתה העובדה שאישיות ציבורית קרובה למו"ל מוזס היתה ממושאי התחקיר", כותב בכר.



בכר טוען עוד כי המו"ל מוזס דרש ממנו לגנוז כתבה שהכינה הכתבת חן שליטא על המכרז לערוץ 2 בזמן שזה התקיים ודרש מבכר לא לעסוק בנושא המכרז עד שזה יסתיים (מוזס היה מבעלי הזכיינית "רשת" וחויב למכור את מניותיו בה לאחר המכרז, ע.ב.). הוראה כזו יצאה מאוחר יותר, לפי התצהיר, לכל העורכים הבכירים בעיתון. בכר טוען גם כי ננזף על ידי המו"ל כאשר החליט לבטל ראיון עם השר סילבן שלום (הנשוי לאחותו של מוזס, גו'די).



על פי תצהירו של בכר, מערכת הלחצים עליו גברה עם כניסתו של רפי גינת לתפקיד העורך. בכר מספר כי זמן קצר לאחר שמונה, גינת הציע לו לערוך תחקיר על המשנה ליועמ"ש דוידה לחמן-מסר, מי שאחראית על הרגולציה בתחום התקשורת מטעם משרד המשפטים וניהלה מאבק ממושך לחיוב בעלי העיתונים להוציא את אחזקותיהם מערוץ 2 ("בעלות צולבת"). "מטון דיבורו ניכר היה תמריץ למצוא עליה חומר לא מחמיא", כותב בכר.



עוד מספר בכר כי גינת הציע לערוך תחקיר בעניין עסקיו של ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר, סנדו מזור, ברומניה. כאשר החלה הכתבת שוש מולא לעסוק בכך, התברר כי אין ממש בעניין, אך נודע כי היה חוקרו של רפי גינת כאשר זה נחשד בקבלת טובות הנאה ושוחד מיני.



בכר מפרט עוד כיצד פועל גינת ב"ידיעות אחרונות" לטובת "רשת", שבה הוא מגיש את "כלבוטק" ונגד המתחרים "קשת" ובעבר גם "טלעד". כך למשל כותב בכר כי גינת אסר להזכיר את קיום הסידרה "אמא'לה" של "קשת" בכותרת המשנה של הראיון עם כוכבת הסידרה אורנה בנאי, אך אישר ראיון עם מנכ"ל "רשת" יוחנן צנגן על לוח המשדרים החדש של הזכיינית. "גינת הגדיל לעשות כאשר אישר פרסום כתבות אשר עסקו באופן מפורש בתוכניותיו שלו בערוץ 2 בדרכים שונות ובהן כתבות מעקב שהתפרסמו בעיתון", כותב בכר.



תגובת "ידיעות אחרונות" טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully