וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק בשוק האנרגיה: סואץ וגז דה פראנס ייצרו את חברת השירותים השנייה בגודלה באירופה

רונן סרברניק

28.2.2006 / 21:05

החברה הממוזגת תהיה בעלת שווי שוק של 72 מיליארד דולר ותיצור מכירות שנתיות של 64 מיליארד יורו; המיזוג בא לסייע לסואץ להדוף הצעת רכש עוינת מצד חברת אנל האיטלקית

חברת סואץ וגז דה פראנס הודיעו כי המיזוג בינהן צפוי ליצור ענקית אנרגיה אירופית, והוסיפו כי העניין המפתיע של מתחרתן האיטלקית אנל עודד את החברות לזרז את המיזוג.



"אני חייב להודות שהעניין של אנל האיץ משמעותית את השיחות", אמר יו"ר סואץ, ז'רארד מסטרלה.
בהתאם לתנאי העסקה תרכוש גז דה פראנס את מניות סואץ לאחר שבעלי מניות החברה יקבלו דיווידנד חד פעמי בסך של יורו למניה.



בראש החברה הממוזגת יעמוד יו"ר סואץ, מסטרלה. יו"ר גז דה פראנס, ז'אן פראנסווה סירלי, יהיה סגנו.



ממשלת צרפת, אשר מחזיקה ב-80% ממניות גז דה פראנס תמשיך להחזיק ב-34.6% ממניות החברה הממוזגת. בעלי מניות סואץ יחזיקו ב-57% ממניות החברה הממוזגת.



בסוף השבוע האחרון התגייסו ממשלות צרפת וספרד כדי להדוף נסיונות לרכוש חברות שירותי חשמל, גז ומים מובילות בארצותיהן על ידי חברות זרות.



ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה וילפן, הודיע כבר ביום שבת כי חברות שירותי האנרגיה והמים הצרפתיות - גז דה פראנס (סימול GAZ.PA) וסואץ (סימול SZE.PA) - צפויות להתמזג כדי לסייע לסואץ להדוף הצעת רכש עוינת אפשרית מצד אנל (Enel) האיטלקית.



"לנוכח החשיבות האסטרטגית של מגזר האנרגיה, מיזוג גז דה פראנס וסואץ נראה הצעד המתבקש", אמר וילפן בתום פגישה עם מנכ"לי שתי החברות. "מיזוג זה עשוי ליצור את אחת מקבוצות האנרגיה הגדולות בעולם", הוסיף.



אנל (Enel) האיטלקית, חברת האנרגיה הרביעית בגודלה באירופה, הודיעה בשבוע שעבר כי היא בוחנת אפשרות לרכישת אלקטראבל (Electrabel) - חברת החשמל הגדולה ביותר בבלגיה אשר נמצאת בבעלות סואץ - במסגרת תוכניתה להרחיב את פעילותה מעבר לשוק האיטלקי. דיווחים בעיתונות האיטלקית לקראת סוף השבוע, העריכו כי במידה שסואץ - הנסחרת בבורסת פאריס לפי שווי שוק של כ-42 מיליארד יורו (50 מיליארד דולר) - תסרב למכור את החטיבה, עשויה אנל להגיש הצעה לרכישת סואץ כולה, במשותף עם חברת RWE (סימול RWEG.DE) הגרמנית.



ממשלת ספרד אישרה ביום שישי האחרון שינויים ברגולציה על מגזר האנרגיה במדינה, בניסיון לגרום לחברת האנרגיה הגרמנית E.ON (סימול EOA.DE) למשוך את הצעת הרכש שהגישה בשבוע שעבר לחברת אנדסה (סימול ELE.MC), חברת החשמל הגדולה בספרד, בסך 29.1 מיליארד יורו (34.6 מיליארד דולר).
במסגרת הצעת הרכש מתכוונת E.ON גם לקחת על עצמה חובות של אנדסה בסכום המוערך ב-26.1 מיליארד יורו.



הצעת הרכש שהגישה E.ON באה לאחר הצעת רכש בסך 22.4 מיליארד יורו שקיבלה אנדסה בספטמבר מיצרנית הגז הספרדית גז נטורל (סימול GAS.MC). לפי הערכת אנליסטים בשוק האנרגיה האירופי, צפויה גז נטורל להגיש הצעת משופרת.



מגמת המיזוגים והרכישות במגזר שירותי החשמל האירופי צברה לאחרונה תאוצה על רקע פתיחתו של שוק זה לתחרות בשנה הבאה. חברות אירופיות היו מעורבות ב-78% מעסקות המיזוגים והרכישות במגזר החשמל והגז בעולם בשנה שעברה, אשר הסתכמו ב-236 מיליארד דולר, לפי נתוני בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully