וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ירד ב-1.1% בפברואר

עומרי כהן

28.2.2006 / 23:33

גוגל משכה את המדדים לירידות. טבע איבדה כ-2% לאחר פרסום הדו"חות. צ'ק פוינט התממשה ב-3.7%. נייס עלתה ב-0.9%

בוול סטריט קיוו אולי לסיים את חודש פברואר בנימה אופטימית, אולם רמיזות של סמנכ"ל הכספים של גוגל בנוגע להאטה בצמיחה וירידה חדה מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב, גררו היום את מדדי המניות, לירידות שערים חדות. מדד נאסד"ק, שחצה אתמול בדרכו מעלה קו מגמה יורד, והתקרב עד כדי 1% מרמת שיא של כחמש שנים, הגיב לחדשות בירידה של 1.1% לרמה של 2,281 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.9% ל-10,993 נקודות ואילו S&P 500 ירד ב-1% ל-1,280 נקודות.

בסיכום חודשי ירד נאסד"ק ב-1.1% אולם נותר גבוה ב-3.5% מרמתו בסוף 2005. דאו ג'ונס הוסיף החודש 1.2% לערכו והשלים עלייה דו-חודשית של 2.6% מתחילת השנה. S&P 500 נותר גם הוא חיובי עם עלייה קלילה של כ-0.1% בפברואר ועלייה של 2.6% מסוף דצמבר.

עוד לפני הפתיחה, פורסמו נתוני הצמיחה המעודכנים של הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי, ולפיהם צמח התמ"ג של ארה"ב בשיעור שנתי של 1.6% - בהתאם לתחזיות בשוק. נתונים ראשונים שפורסמו בחודש שעבר, הצביעו על צמיחה נמוכה יותר של 1.1% בלבד. ב-2005 כולה צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב-3.5%, לעומת 4.2% ב-2004.

בוול סטריט התאכזבו לשמוע על ירידה חדה מהצפוי של בטחון הצרכנים בארה"ב בפברואר. מדד בטחון הצרכנים של הקונפרנס בורד ירד ל-101.7 נקודות, לאחר שטיפס בינואר לרמת שיא של שלוש שנים - 106.8 נקודות. בוול סטריט ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 104 נקודות.

אולם הסיפור של היום שייך כנראה לגוגל. בכנס משקיעים של מריל לינץ' אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ורג' רייס, כי הצמיחה של גוגל תצטרך להגיע בעתיד משווקים אחרים, ולא משוק מנועי החיפוש. בכך רמז רייס, כי מפעילת מנוע החיפוש הגדולה בעולם תתקשה להמשיך ולצמוח בקצבים גבוהים, אם תסתמך רק על הכנסות שמייצר לה תחום החיפוש באינטרנט. בתגובה לדברים צנחה גוגל בכ-7% ומשכה מטה את מגזר הטכנולוגיה כולו. מד מניות האינטרנט של גולדמן סאקס ירד ב-2%. בפעם האחרונה לפני השלמת המיזוג עם אייווקס האמריקאית, דיווחה היום ענקית התרופות הישראלית, טבע, על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2005. תוצאות אלו כללו גידול של 6% בהכנסות ל-1.4 מיליארד דולר ועלייה של 9.3% ברווח הנקי ל-304.9 מיליון דולר (45 סנט למניה). בוול סטריט ציפו בממוצע להכנסות גבוהות יותר של 1.42 מיליארד דולר, אולם גם לרווח נמוך יותר של 43 סנט למניה. ברבעון הרביעי נהנתה טבע מהשקה של חמישה מוצרים חדשים, ממכירות שיא של הקופקסון, מעלייה במכירות חומרי הגלם לתרופות, וכן משיפור נוסף במכירות באירופה, אשר פיצה על מצב של כמעט קיפאון במכירות בארה"ב. מניית טבע הגיבה לתוצאות בירידה של 1.9% ל-42 דולר.

בנק הפועלים העלה לפני יומיים את מחיר היעד למניית נייס מערכות מ-50 דולר ל-61 דולר והותיר לה המלצת "תשואת יתר". נייס עלתה ב-0.9% ל-52.1 דולר.

אם סיסטמס, שעלתה אתמול בכ-6% בתגובה להעלאת המלצה למניה מצד סיטיגרופ, נגררה היום אחרי המגמה השלילית בשוק ואיבדה 1.2% ל-27 דולר.

צ’ק פוינט נגררה גם היא אחרי המגמה בשוק והתממשה בירידה של 3.7% ל-21.3 דולר, לאחר קפיצה של כ-7% בארבעה ימים.

האנליסט ג'ושוע זארט מבית ההשקעות האמריקאי, אופנהיימר, כתב אתמול למשקיעים כי למרות שבטווח הבינוני עד הארוך הוא מאמין שהשקעה במניית און טראק תמשיך לספק למשקיעים הזדמנות לקחת חלק בשוק המתפתח של אפליקציות לכרטיסים חכמים ללא מגע, הרי שבטווח הקצר הוא מזהה את המניה כפגיעה. זאת, לנוכח העליות האחרונות והערכה כי החברה תדווח על תוצאות נמוכות מהצפוי ברבעון הרביעי. "אנו גם מודאגים מהדילול ברווח למניה עקב חלוקה ניכרת של אופציות וכתבי אופציות והורדנו בשל כך את התחזיות שלנו", ציין וחתך את הדירוג למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי". בתגובה, נפלה המניה אתמול בכ-7.5% והיום היא מאבדת עוד 1.1% ל-14.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully