וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.703 שקלים

טל לוי

1.3.2006 / 15:39

מנהל חדר עסקות מט"ח: "כל עוד הבחירות לפנינו, וכל עוד המצב בגזרת חמאס ואיראן אינו משתנה, הדולר לא ירד משמעותית

הדולר, שנחלש אתמול קלות, הוסיף להיחלש גם היום בשיעור קל. המטבע האמריקאי איבד 0.064% ושערו נקבע על 4.703 שקלים. היורו הוסיף 0.39% ושערו נקבע על 5.613 שקלים. "אין הרבה חדש בדולר בימים אלה ומחזורי המסחר בינוניים", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "מדובר בתיקון טכני קל, כלומר מימוש רווחים, לאחר שהדולר כבר היה ברמות מעט יותר גבוהות".

"כל עוד הבחירות לפנינו וכל עוד המצב בגזרת חמאס ואיראן אינו משתנה, נראה כי המתיחות הגיאו-פוליטית לא תיתן לדולר לרדת", אומר אדמוני. "בהנחה שכל שאר הגורמים במשוואה לא ישתנו, צפוי טווח המסחר בדולר לעמוד על 4.74-4.68 שקלים עד לבחירות, כאשר המסחר עצמו יהיה תנודתי למדי".

אדמוני מציין, כי מבחינה כלכלית ישראל עושה חיל עם צמיחה גבוהה ואינדיקטורים כלכליים המראים כי צמיחה זו צפויה להמשיך. "יש האומרים כי הזרים הקטינו במעט את השקעותיהם בישראל בגלל החששות מהמצב הגיאו-פוליטי, אולם במידה שהאינדיקטורים הכלכליים יימשכו, נראה את הדולר נחלש מעט בישראל".

אתמול ושלשום הושפע הדולר מהמרות סוף החודש של היצואנים, שממירים את הדולרים אותם הם מקבלים מחו"ל לשקלים. המרות אלה מתבצעות בדרך כלל בשני מועדים: בסוף החודש - במטרה לשלם הוצאות ושכר; ובאמצע החודש - במטרה לשלם מע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully