וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולבר מזהירה כי ההפסד הרבעוני יעלה על 20 מ' שקל

נתן שבע

1.3.2006 / 10:51

סולבר תסיים את שנת 2005 עם הפסד של יותר מ-40 מיליון שקל לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל ב-2004


הצרות ביצרנית ומשווקת מוצרי הסויה, סולבר, לא הסתיימו ברבעון הרביעי של השנה והחברה מפרסמת אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2005. החברה שבשליטת קיבוץ חצור מעריכה כי הפסדיה ברבעון הרביעי של 2005 יהיו דומים לאלה של הרבעון השלישי ואולי אפילו יותר, כלומר יחצו את ה-19 מיליון שקל.

בנוסף, החברה שהודיעה על תהליכי התייעלות שכוללים בין היתר פיטורים של 20% מהעובדים, צופה הפסדים נוספים בגין מחיקות שונות והוצאות בגין פרישת המנכ"ל, כך שמדובר בתוספת של מיליוני שקלים. הדבר עשוי להוביל את החברה להפסד של יותר מ-40 מיליון שקל ב-2005 לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל ב-2004.

בנוסף, כפי שפורסם ב-TheMarker, בתחילת החודש שעבר חתמה החברה על הסכם עם הקרנות טנא, שמשקיעה בתעשייה הקיבוצית ומנוהלת בידי אריאל הלפרין, ועם קרן שמרוק. השניים ילוו לחברה כ-69 מיליון שקל באיגרות חוב, שניתנות להמרה למניות. בנוסף יוקצו למשקיעים החדשים כ-6.9 מיליון שקל במניות.

בנוסף תינתן לשתי הקרנות אופציה לרכוש מהחברה מניות נוספות בתמורה ל-35 מיליון שקל. החברה מציינת כי בהנחה של מימוש מלא של המרת האג"ח והאופציות יגיע חלקם של המשקיעים החדשים לכדי 43% בסולבר.

סולבר עלתה לכותרות לפני כשנתיים בהנפקת ענק, שזכתה לביקושי עתק של טריליונים. מאז השיא אליו הגיעה המניה לפני שנתיים הספיקה ליפול בכ-66% מערכה לצד ההתדרדרות בתוצאותיה הכספיות. לפני כחודשיים הוחלף המנכ"ל מיכה הררי באורי אשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully