וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גאון ישלם מיליון ש' בפרשת צינורות המזה"ת

שלומי גולובינסקי

1.3.2006 / 11:07

פרשת משיכת דמי הניהול ללא אישור כדין מחברת צינורות המזרח התיכון מגיעה היום לסיום חלקי; בתמורה לפיצויים


פרשת משיכת דמי הניהול ללא אישור כדין מחברת צינורות המזרח התיכון מגיעה היום לסיום חלקי שלה. אחת מבעלות השליטה בחברה גאון אגרו, הנמצאת בשליטת בני גאון, הגיעה לפשרה עם קופות הגמל של בנק לאומי שהגישו תביעה כנגד החברה. על פי הסכם הפשרה, תשלם גאון אגרו לבעלי המניות של החברה סכום של כמיליון שקל. בתמורה, קופות הגמל של בנק לאומי יוותרו על כל תביעותיהן וטענותיהן כלפי גאון אגרו, ולא יהיה בהסדר כדי להוות ויתור או גריעה מאיזו מטענותיהן של גאון אגרו וצינורות המזה"ת בתביעה הנגזרת שהוגשה.

ההסכם יחול על גאון אגרו בלבד, ולא על התביעה המתייחסת לקבוצת 3I, בעלת השליטה הנוספת באותה עת בצינורות המזרח התיכון. 3I נשלטת על ידי אביב אלגור ואיאן דיוויס. הפרשה הושגה במסגרת הליך גישור שנוהל על ידי פרופ' זוהר גושן. ההסכם כפוף לאישור בית המשפט והמוסדות המוסמכים של צינורות המזה"ת, בהם האסיפה הכללית של בעלי מניותיה.

פרשת צינורות המזרח התיכון החלה לאחר שחוקרי רשות ני"ע חשדו כי בעלי השליטה בחברה פעלו שלא כדין על מנת לקבל דמי ניהול בגובה 125 אלף שקל לחודש מהחברה. על פי החשד של אנשי הרשות, לצורך אישור המהלך באסיפה הכללית של החברה העבירו בעלי השליטה מניות לצד ג', שהתחייב מראש לתמוך בהסכם, ובכך להביא בפועל לאישורו.

על פי ההסכם הנוכחי, יאושר בדיעבד תשלום דמי ניהול בהיקף של 125,000 שקל + מע"מ לחודש לתקופה של 23 חודשים החל מחודש מאי 2004 ועד אפריל 2006, המסתכמים בכ-3 מיליון שקל + מע"מ. כמו כן הוסכם, כי יינתן תוקף להסכמי הביטוח ושיפוי דירקטורים ונושאי משרה כפי שאושרו באסיפה הכללית של צינורות המזה"ת, ממאי 2002.

במסגרת הפשרה, גאון אגרו תשיב לבעלי המניות הזכאים מקרב הציבור, שהחזיקו במניות צינורות בתקופה שבין אפריל 2000 לאפריל 2004, סכום חד פעמי של מיליון שקל, בגין דמי ניהול ששולמו לה בתקופה שבין אפריל 2000 לאפריל 2004. סכום זה נגזר מדמי הניהול ששולמו בפועל, בניכוי סכום עלות העסקתו של יו"ר דירקטוריון צינורות המזה"ת. הסכום חושב על בסיס עלות העסקתו בפועל של מנכ"ל גאון אגרו תעשיות.

קופות הגמל, בעלי מניות בצינורות המזה"ת, תבעו לחייב את גאון אגרו ואת קבוצת 3I להשיב, כל אחת, לצינורות המזה"ת דמי ניהול בסך כ-6.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully