וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד הבנקים קפץ ב-2.5%

שרון שפורר

1.3.2006 / 17:54

המעו"ף שבר שוב את רף 800 הנקודות. טבע עלתה ב-1.1%. נייס עלתה ב-2.1% - מובילה את התשואות במעו"ף מתחילת השנה

אחרי פתיחה מהוססת שהמשיכה את המגמה שבה סיימה הבורסה בתל אביב את המסחר אתמול, עברו המדדים המובילים להיסחר בעליות שערים. מדד המעו"ף הצליח היום לראשונה לפרוץ פריצה של ממש את רף 800 הנקודות, ממנו ירד לפני למעלה משבוע (לפני יומיים חצה המדד את הרף, אך לא הצליח להיוותר מעליו).

למגמה החיובית תרם היום בעיקר ענף הבנקים, שנהנה השבוע מהמלצה חמה של בנק ההשקעות העולמי HSBC ומהעלאת דירוג האשראי על ידי חברת הדירוג S&P. גם ענף הנדל"ן בלט בעליות.

לקראת סיום המסחר העליות המתונות צברו תאוצה: מדד ת"א 25 חתם בעלייה של 0.8% ל-806.1 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-0.8% ל-829.4 נקודות. מדד התל טק 15 חתם כמעט ללא שינוי בגובה 429.7 נקודות, כשהמגמה השלילית בוול סטריט - במיוחד בקרב מניות הטכנולוגיה - מכבידה עליו. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל.

בשוק הסולידי, איגרות החוב הארוכות חתמו את המסחר בעליות שערים. השחרים הארוכים עלו בשיעור של עד 0.2% והגלילים הצמודים הארוכים עלו בשיעור של עד 0.1%.

חששות מהאטה אפשרית בתחום החיפוש באינטרנט ופגיעה בתוצאות גוגל, שלחו אתמול את מניות הטכנולוגיה בוול סטריט (מדד נאסד"ק) לירידה של למעלה מ-1%. הירידות לא פסחו גם על חלק מן המניות הדואליות, ואלו נסחרו במגמה מעורבת במהלך רובו של יום המסחר, אך בסופו איפיינה אותם דווקא מגמה ירוקה - גורפת כמעט: טבע, שפירסמה אתמול את תוצאות הרבעון הרביעי ושוב שברה שיאי מכירות ורווח, עלתה ב-1.1% במחזור של 96 מיליון שקל - השלישי בהיקפו באחד העם. בעקבות התוצאות החזקות העלו בתי השקעות רבים בארץ ובחו"ל את מחיר היעד למניה ל-47-48 דולר. ב-CIBC אמנם הותירו את היעד על כנו בגובה 46 דולר, אך ציינו את הפוטנציאל העצום הטמון לדעתם בצבר ההזמנות של החברה הממוזגת.

מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית זכתה לעידוד גם ממחקר חדש הטוען שטיסברי, התרופה המתחרה בקופקסון של טבע, פוגעת במערכת החיסונית כמו איידס.

נייס, שפתחה את המסחר בפער חיובי של 2%, עלתה בסיום ב-2.1% והשלימה עלייה דו יומית של קרוב ל-5%, לאחר שבנק הפועלים העלה עבורה את מחיר היעד ל-61 דולר - גבוה ב-18% ממחיר השוק.

כור התנדנדה היום בין שני צידי המתרס וחתמה לבסוף בעלייה מתונה של 0.1%. פרטנר היתה היחידה שרשמה ירידות מקרב הדואליות של המעו"ף, בשיעור קל של 0.1%; אלביט מערכות סיימה בעלייה קלה של 0.1% ופריגו, שהתממשה מרבית יום המסחר, הצליחה לחתום בעלייה קלה של 0.1%.

נייס ופריגו מובילות את רשימת המעו"ף עם התשואות החיוביות הגבוהות ביותר מאז תחילת השנה: 13.1% לנייס ו-8.5% לפריגו.

מניות הבנקים - שריכזו בימים האחרונים עניין בעקבות המלצה חמה מהבנק העולמי HSBC והעלאת דירוג האשראי שלהן לטווח ארוך על ידי S&P - המשיכו לרכז עניין גם היום. מדד ת"א בנקים עלה ב-2.5% ל-1,311.1 נקודות.

הבוקר פורסם ב-TheMarker, כי שבע שנים לאחר שנכנסו לגרעין השליטה - בעלי השליטה הזרים בבנק הפועלים מנהלים מגעים למכירת אחזקותיהם. מדובר בשלושת המשקיעים הזרים - מייקל שטיינהרדט, ליאונרד אברמסון ומשפחת שוסטרמן - המחזיקים יחד בכ-5.56% ממניות בנק הפועלים. מניית הבנק, שפתחה בירידה של למעלה מ-1%, חתמה בתוספת של 3% במחזור של 165 מיליון שקל - הגבוה באחד העם. המניה השלימה עלייה תלת יומית של למעלה מ-7%. לאומי הוסיפה 2.9%, והשלימה גם היא עלייה תלת יומית דומה במחזור של 107 מיליון שקל - השני בהיקפו באחד העם. מניית המזרחי עלתה ב-0.9% ודיסקונט טיפסה ב-1.1%.

המגמה החיובית באחד העם לא פסחה היום על ענף הנדל"ן - מדד ת"א נדל"ן 15 הוסיף 1.1% ל-443 נקודות כשהוא משלים עלייה של למעלה 12.5% מתחילת השנה. בלטו במיוחד: אפריקה ישראל עם עלייה של 1.3%; דלק נדל"ן עם תוספת של 2.1%, ו-GTC עם קפיצה של 1.3%.

עוד עמדו במרכז המסחר היום בתל אביב: שטראוס-עלית סיימה את 2005 עם גידול מרשים של 21% ברווח הנקי לרמה של כ-168 מיליון שקל. השיפור ברווחיות נמשך בכל אחד מארבעת הרבעונים של השנה, כאשר ברבעון האחרון זינק הרווח הנקי ב-48% ל-40 מיליון שקל. מנייתה של ספקית המזון הגדולה חתמה בירידה של 1% למרות הדו"חות הטובים. מניית המתחרה אסם השילה מעליה 1.4%.

הצרות בסולבר נמשכו גם ברבעון הרביעי של 2005. החברה הזהירה כי ההפסד הרבעוני יעלה על 20 מיליון שקל. מצד שני, היו גם חדשות טובות היום בסולבר, כשהקרנות טנא ושמרוק הודיעו כי ישקיעו בחברה. סולבר חתמה בעלייה של כ-6% במחזור לא גבוה של כ-180 אלף שקל. האג"ח להמרה של סולבר הגיבה לכניסת המשקיעים החדשים בזינוק של 7%, במחזור ער של 1.6 מיליון שקל - לאחר שהתשואה עליה הבוקר עמדה על 17%. בבית ההשקעות רמקו הסבירו היום כי ההשקעה של טנא ושמרוק תעשה טוב לאג"ח של החברה, שכן היא מורידה את הסיכון לחדלות פרעון, אבל מצד שני - היא צפויה להעיב על המסחר במניה, בשל העובדה שתדלל את האחזקות של בעלי העניין בחברה. המניה לא נשמעה לתאוריה.

שמיר אופטיקה פיספסה את התחזיות עבור הרבעון הרביעי של 2005 והציגה צמיחה של 1.5% בלבד בהכנסותיה ברבעון הרביעי. החברה, שבשליטת קיבוץ שמיר, סיפקה גם תחזיות מאכזבות להכנסות, של 96-91 מיליון דולר בשנה הקרובה, לעומת הקונצנזוס בוול סטריט לכ-99 מיליון דולר. מניית שמיר סיימה בירידה של 1.4% במחזור ער של 1.4 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של כרבע מכך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully