וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: רווחי 5 הבנקים צפויים לזנק ב-30%

טל לוי

2.3.2006 / 8:52

הפועלים צפוי להציג את התוצאות הטובות ביותר עם תשואה של 19% על ההון. דיסקונט יהיה היחיד שלא יציג תשואה דו ספרתית


"2005 צפויה להיות שנת שיא ברווחי הבנקים. להערכתנו, צפוי הרווח המצרפי של 5 הבנקים לזנק 30% ולהסתכם ב-6.7 מיליארד שקל", כך כותב האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים. "רווחי הרבעון הרביעי צפויים להיות גבוהים ב-37% לעומת הרבעון המקביל אך כיוון שלא יכללו רווחי הון משמעותיים, יהיה הרווח המצרפי של 5 הבנקים נמוך מהממוצע ב-3 הרבעונים האחרונים". מבחינת מכפילי הרווח מדובר במכפיל הון ממוצע של 1.53 (לעומת 1.46 לפני כן) ומכפיל רווח ממוצע של 11.3 לעומת 11.2 לפני כן.

בכלל פיננסים מותירים המלצת "תשואת יתר" לבנק הפועלים עם מחיר יעד של 22.5 שקלים למניה לעומת מחיר סגירה של כ-22 שקלים למניה אתמול. בן זאב מציין כי החליט שלא לשנות את מחיר היעד של המניה רגע לפני הדו"חות ומזכיר כי המניה ביצעה מהלך של כ-11% מתחילת השבוע. בן-זאב מותיר המלצה דומה גם ללאומי עם מחיר יעד של 19 שקלים למניה לעומת מחיר של מעט מעל 17 שקלים - לאחר ריצה של 8% מתחילת השבוע. דיסקונט, מזרחי והבינלאומי זוכים להמלצת "תשואת שוק".

בן זאב מציין, כי הפועלים צפוי להציג את התוצאות הטובות ביותר עם תשואה של 19% על ההון. לאומי צפוי לבלוט ברבעון הרביעי של 2005 עם תשואה של 16.5% על ההון. 2 הבנקים הגדולים זכו להעלאת דירוג מאת סוכנות דירוג האשראי S&P לרמת A- (בדומה לדירוג של מדינת ישראל) ובן זאב רואה בהעלאת הדירוג הזו "הבעת אמון חשובה לסקטור ולמדינת ישראל".

דיסקונט צפוי להציג הפסד ברבעון הרביעי, בעיקר בשל הפעלת תוכניות פרישה מרצון וכתוצאה מקנס בן 25 מיליון דולר שספג דיסקונט ניו יורק. אי לכך יהיה דיסקונט היחיד שלא יציג תשואה דו ספרתית על ההון והוא צפוי להיות הבנק היחיד שלא ירשום שיפור ברווח בהשוואה לאשתקד. בנק הפועלים צפוי להכריז על דיווידנד רבעוני ויתכן שגם לאומי יוסיף דיווידנד נוסף על זה שחולק בחודש שעבר. שאר הבנקים לא צפויים לחלק רווחים למשקיעים.

בכלל פיננסים מונים כמה גורמים שצפויים להשפיע על הדו"חות הכספיים: הראשון הוא הכנסות המימון שמושפע מגורמים כמו עלייה של כ-1% בפעילות הפיננסים של הבנקים וזאת למרות התחרות המחריפה בשוק. השנה צפוי לרדת גם האשראי שאינו נושא עימו הכנסה נוספת (סעיף שמהווה בד"כ נטל על הכנסות המימון) - שיפור בסעיף זה מהווה מקור צמיחה חשוב להכנסות המימון ברבעונים הקרובים.

מדד המחירים לצרכן צפוי לתרום עשרות מיליוני שקלים לאחר שעלה ברבעון ה-4 בכ-0.8%. בן-זאב מתייחס לנושא הכנסות תיק הנכסים של הבנקים (נוסטרו) וטוען כי הבנקים רשמו הכנסות גבוהות במיוחד דווקא ברבעון השלישי (224 מיליון שקל לבנק הפועלים), אולם על רקע הירידה במדדי אגרות החוב ברבעון ה-4, לא צפויה ההכנסה להיות גבוהה כמו ברבעון הקודם.

בסך הכל מעריכים בכלל כי הכנסות המימון יצביע על גידול בהשוואה לרבעון המקביל אולם יבטאו ירידה בהשוואה לרבעון השלישי של השנה.

הגורם השני שישפיע הוא ההכנסות התפעוליות והאחרות כמו עמלות משוק ההון (עמלות מסחר בני"ע, דמי ניהול עבור קרנות נאמנות וקופות גמל). סעיף זה צפוי להראות עלייה חדה על רקע העלייה במחזורי המסחר בבורסה. לידיעת הצרכנים, העמלות הבנקאיות ה"רגילות" ממשיכות גם הן לצמוח במקביל לצמיחה בפעילות המשק. תרומה דומה תגיע מכיוון העמלות עבור כרטיסי אשראי. סעיף ההפרשה לחובות שספק אם ייגבו צפוי להיות נמוך יחסית לאור המגמה המתמשכת ברבעונים האחרונים.

נושא הוצאות השכר צפוי להוות מרכיב חשוב בדו"חות הרבעון הרביעי של כל הבנקים, בעיקר על רקע השלמת ההפרשות למענקים בשל הסכמי השכר המעודכנים. בבנק הפועלים לא צפויה תוכנית פרישה מרצון בהיקף משמעותי בתקופה הקרובה ואילו בנק לאומי ביצע ברבעון ה-3 הפרשה של כ-100 מיליון שקל לתוכנית פרישה מרצון. בנק דיסקונט צפוי להפריש כ-200 מיליון שקל לטובת תוכניות הפרישה מרצון עליהן הכריז ובכלל פיננסים מעריכים שמדובר רק בשלב הראשון מתוך תוכנית רחבה יותר.

ולבסוף, צפויים הבנקים ליהנות מרווחי הון עבור אחזקותיהם בחברות שונות. בנק לאומי צפוי לבלוט לטובה בסעיפים אלה בעיקר בשל תרומה של כ-100 מיליון שקל מרווחי החברה לישראל ומכירת האחזקות בביטוח ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully