וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיס אישרה את דירוג האשראי של ישראל

שלומי גולובינסקי

2.3.2006 / 10:08

במודיס חולקים שבחים לכלכלה הישראלית: "הוכיחה עמידות בפני סדרה של זעזועים חיצוניים משמעותיים אשר אירעו בו זמנית"


חברת דירוג האשראי Moody's פירסמה היום את הסקירה השנתית שלה בנוגע למדינת ישראל ואישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A2 עם תחזית "יציבה".

במודיס מציינים, כי כלכלת ישראל והממשלה הוכיחו עמידות בפני סדרה של זעזועים חיצוניים משמעותיים אשר אירעו בו זמנית. לטענת חברת הדירוג, יכולת זו מצביעה על התשתית המוסדית האיתנה של המדינה, על החברה האזרחית הנמרצת ועל הדרג הכלכלי-פוליטי האחראי.

במודיס מציינים, כי בשנים האחרונות, רפורמות מבניות שבוצעו הצליחו להרחיק את הכלכלה מיסודותיה ההיסטוריים הריכוזיים לעבר כלכלה מודרנית יותר, תחרותית ומוטת שוק. לדבריהם, המשך המגמות והשינויים המוסדיים שהתפתחו בשנים 2005-2003 יעודדו בטווח הבינוני-ארוך יצירה של שיעורי צמיחה איתנים יחד עם דיכוי האינפלציה, ירידה באבטלה וירידת אי השוויון בהכנסות. יחד עם מדיניות פיסקאלית שקולה שתעודד את הקטנת הסקטור הציבורי והפחתת שיעורי החוב, תשמור על רמת ריביות נמוכה ותעודד השקעות של הסקטור הפרטי – יווצר לחץ להעלאת דירוג האשראי של המדינה.

עוד מציינת חברת דירוג האשראי, כי בשנים האחרונות הגירעונות בחשבון השוטף הפכו לעודף, והסתמנה עלייה בזרימת ההשקעות הזרות. זאת, במקביל לרמה נוחה של יתרות מטבע חוץ ביחס לצרכי תשלום החוב החיצוני ועל רקע מדיניות אי ההתערבות של הבנק ישראל בשער החליפין.

במודיס אומרים, כי מקורות הנזילות החיצונית של הממשלה, הנשענים ברובם על תכנית הערבויות של ממשלת ארה"ב ועל ארגון הבונדס, הינם נוחים מאוד ויוצרים מקור עמוק לגיוס חוב פוטנציאלי. נטל הפירעונות של החוב החיצוני פרוס בצורה נוחה, ועומד על כ-2 מיליארד דולר בשנה. יחס החוב החיצוני של ישראל ביחס ליתרות המט"ח נמוך מזה של מדינות אחרות בדירוג A, והמדד לפגיעות החיצונית של המדינה (EVI) מציב אותה במקום טוב בקטגוריית דירוג A2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully