וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: "חלה הרעה בתוצאות העסקיות של מעריב"

עומר שרביט

2.3.2006 / 11:47

מעלות סבורה כי חברת הביטוח של הכשרה סובלת ממחסור בהון וחוסר יציבות של השדרה הניהולית

קבוצת מעריב ביצעה בשנה וחצי האחרונות מהלכים דרמטיים לשיפור הרווחיות השוטפת. בין היתר, פוטרו מאות עובדים, שכרם של הקיימים קוצץ, המחירים למנויים ולמפרסמים עלו, צומצמה צריכת הנייר ובוטלו מספר החזרות וחלוקות חינם. כמו כן, החברה עברה לליסינג וניסתה לשפר את תנאי הסחר מול הספקים.

חרף המאמצים, מיצובה העסקי של החברה עדיין בעייתי, כך לפחות מעריכה חברת הדירוג מעלות. בחברה אומרים היום, כי "חלה הרעה בתוצאות העסקיות של מעריב. למרות ביצוע מהלכי ההתייעלות במעריב, לא מורגש שיפור תפעולי מספק". הנהלת מעריב התחייבה בפני מעלות לשמור על יתרת מזומנים של 180 מיליון שקל לפחות ומעריכה כי שאר המזומנים ישמשו אותה בקרוב לצורך ביצוע השקעות בליבת העסקים של החברה.

הערכת מעלות למעריב ניתנה במסגרת דירוג של (-A) שהעניקה לאיגרות החוב שיונפקו על ידי החברה האם - הכשרת היישוב. ההנפקה הינה בהיקף של עד 200 מיליון שקל, מחצית מיועדת להשקעות חדשות בתחום הנדל"ן. ההרעה מיוחסת גם לחברת הנדל"ן הקטנה של הכשרה, אופטימה, בשל מימוש נכסים בעלי מיצוב גבוה יחסית ליתרת התיק של החברה.

באשר למכירת השליטה בהכשרה ביטוח לאלי אלעזרא, מעלות מציינת כי תמורת המימוש תיועד למיחזור חובות פיננסים. בעייתה העיקרית של הכשרת היישוב חברה לביטוח הינה מחסור בהון שמעיב על התפתחותה ורווחיותה. הרזרבות ההוניות של החברה נמוכות יחסית לענף.

כמו כן, חברת הביטוח סובלת מחוסר יציבות של השדרה הניהולית הבכירה: ארבעה מנכ"לים עברו בחברה בחמש שנים בלבד. במעלות מסכמים, כי "יחס החוב של החברה עדיין גבוה יחסית, אך מעמיד את הכשרה ביטוח בסיכון פיננסי גבוה יחסית". החוליה החזקה בקבוצה היא מגזר הנדל"ן, למעט אופטימה.

מעלות אומרת, כי הפעילות במגזר הנדל"ן משקפת מיצוב פיננסי גבוה מהממוצע בענף. הנדל"ן בקבוצה מפוזר על פני ענפים שונים ועתודות הקרקע הרבות רשומות בערכים היסטוריים נמוכים, שהיקפן גבוה יחסית להיקפי הייזום של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully