וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P: ההידרדות בתקשורת הנייחת של בזק תימשך

ערן גבאי

5.3.2006 / 12:59

חברת דירוג האשראי הותירה את דירוג האג"ח התאגידיות של בזק לטווח ארוך על BBB פלוס ואת האג"ח לטווח קצר על A-2

חברת דירוג האשראי הבינלאומית סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הותירה את דירוג האג"ח התאגידיות במטבע זר לטווח ארוך של בזק על BBB פלוס ואת האג"ח לטווח קצר על A-2. כמו כן, החברה הסירה את הדירוג ממצב "בחינה" (creditwatch), שבו הושמו במאי 2005. עם זאת, התחזית של סטנדרד אנד פור'ס לבזק - שלילית.

על רקע השינויים הצפויים במדיניות הפיננסית ובאסטרטגיה של בזק - תימשך גם ההידרדות בשירותי השיחות הפנים ארציות, שמהוות כ-60% מה-EBITDA של קבוצת בזק, ואלה יפעילו לחץ על דירוג האשראי של בזק.

בסטנדרד אנד פור'ס מציינים כי בזק נמצאת לקראת חלוקת דיווידנד גדולה; שוק התקשורת ניצב בפני תחרות אגרסיווית עוד יותר; הסביבה הרגולטורית "מאתגרת"; ההשקעה הנוספת הנדרשת בחברת הלוויין yes; ותחזית לתזרים מזומנים חלש יותר. תזרים המזומנים איפשר לבזק להקטין את מצבת החובות בשנים האחרונות, ולהתמודד טוב יותר עם העלאת רמת הסיכון הנובעת מהתחרות בשוק.

ההודעות על הפחתת דירוג האשראי של בזק והצבתו בעמדת "בחינה" היו תוצאה של רכישת גרעין שליטה של 30% בבזק על ידי קבוצת הרוכשים אייפקס-סבן-ארקין. בחברות הדירוג חששו מהפחתת ההון בבזק. בסטנדרד אנד פור'ס מציינים כי קבוצת הרוכשים של בזק נתפשת כמשקיע פיננסי לטווח בינוני.

בחברה מעריכים כי בזק צפויה לשמר את מעמדה הפיננסי הטוב. היחס חוב ל-EBITDA יגיע לכ-2, והתזרים התפעולי, מנוכה דיווידנד, לחוב הכולל יהיה ברמה של כ-20%.

לפני כחודש חזרה חברת המחקר מודי'ס על דירוג האשראי לטווח ארוך של בזק Baa1, זאת לאחר שגם היא הפחיתה את דירוג האשראי של החברה באוקטובר 2005 מ-A3 ל-Baa1, כשמדינת ישראל השלימה את מכירת גרעין השליטה בבזק לקבוצת אייפקס-סבן-ארקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully