וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים ידרשו לייקר את עמלות ההפצה פי שניים

רם דגן

6.3.2006 / 6:59

בכירים בענף הביטוח מעריכים כי רמת עמלות נמוכה מ-0.5% מהיקף ההפקדות לא תהווה תמריץ לבנקים לפעול בתחום הפנסיה


הבנקים צפויים להפעיל לאחר הבחירות לחץ על ועדת הכספים לייקר את עמלות ההפצה לפחות פי שניים - כך מעריכים בכירים בענף הביטוח. לפני כחודש וחצי החליטה ועדת הכספים של הכנסת כי הבנקים יוכלו לגבות עמלה של 0.25% מהיקף ההפקדות לקרן פנסיה שיבצע לקוח שזכה לייעוץ פנסיוני בסניף הבנק. לפי ההערכות שבוצעו באחרונה באחת מחברות הביטוח הגדולות, מדובר בשיעור עמלה נמוך מדי.

לפי גובה העמלות הנוכחי יזכה הבנק לעמלת הפצה בהיקף של 25 מיליון שקל על כל מיליארד שקל של הפקדות בקרנות הפנסיה שעליהן ימליץ. ההנחה היא כי עלות התפעול היקרה של מערך הייעוץ הפנסיוני לא מותירה לבנקים רווחיות שתספק אותם, ועל כן הם ידרשו לעדכן את עמלת ההפצה לרמה של לפחות 0.5%, שתניב להם הכנסה של 50 מיליון שקל על כל מיליארד שקל של הפקדות. נכסי קרנות הפנסיה החדשות הסתכמו בנובמבר 2005 ב-29.8 מיליארד שקל.

אפשרות נוספת העומדת בפני הבנקים היא גביית עמלה ישירה נוספת מהלקוחות. חוק בכר אינו מונע מהבנקים לגבות עמלה נוספת בגין הייעוץ גם מהלקוח, בנוסף על התשלום שהם גובים מחברת הניהול של קרן הפנסיה. למרות זאת, ההערכה היא כי בשל מבנה התחרות והרצון שלא להרתיע לקוחות מפנייה לשירותי הייעוץ הפנסיוני של הבנק, יימנעו הבנקים בשלב הראשון מייקור העמלות הישירות ללקוח.

בהתאם לחוק בכר יכולים הבנקים לגבות עמלות הפצה החל מראשית אפריל 2006. בשלב הראשון צפויים להיכנס לפעילות שלושת הבנקים הבינוניים ובנק אגוד. שני הבנקים הגדולים צפויים להתחיל להעניק ייעוץ רק במחצית השנייה של השנה. ההערכה במערכת הבנקאית היא שהבנקים לא יציגו רווחיות משמעותית מפעילות זו לפני המחצית השנייה של 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully