וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי להמשך העליות

נתן שבע

6.4.2006 / 8:54

פעילים בשוק בפרץ של אופטימיות: "השוק דישדש מספר חודשים כשהעולם המשיך ולטפס מנגד חלק מסימני השאלה שהיו בשוק הוסרו"

המשך המגעים הקואליציוניים הובילו את הבורסה בשבוע האחרון להתקרב עד 1.8% מרמות השיא אליהן הגיעו בסוף ינואר ערב נצחון חמאס בבחירות ברשות הפלשתינית. היום העריכו פעילים בשוק, כי המגמה החיובית המסחר עשויה להימשך בשל המשך המגמה העליות בוול סטריט והבוקר במזרח.

הבוקר יטיל הנשיא קצב את מלאכת הרכבת הממשלה על אהוד אולמרט כאשר הקואליציה המסתמנת תכלול את קדימה, העבודה, הגימלאים וישראל ביתנו.


"המגמה החיובית חזרה לשוק ולהערכתי אנחנו הולכים לקראת מספר חודשים של עליות", הפגין הבוקר פעיל בשוק פרץ של אופטימיות. "השוק כבר מספר חודשים מדשדש מאז פרץ לראשונה את מחסום ה-800 נקודות במעו"ף כאשר מנגד העולם המשיך לטפס. סימני שאלה רבים העיבו על המשקיעים בדמות מחלתו של ראש הממשלה, החמאס, עליות הריבית בארה"ב והבחירות. מרבית השאלות כבר נפתרו. אם עמיר פרץ יקבל את תיק הבטחון המשמעות היא קיצוץ בתקציב הבטחון והעברת כספים לשכבות החלשות, וכנגזרת מכך עלייה בהכנסות של האוכלוסיה החלשה שתופנה כמעט כולה לצריכה. ככל הנראה, התוואי הכלכלי של הממשלה הנרקמת תמשיך את מדיניות קודמתה".

מדד הנדל"ן הוא המדד המוביל החל מתחילת השנה עם זינוק של 29%. המניה הבולטת בו היא גם המניה הכי כבדה בו מניית אפריקה ישראל שהספיקה לטפס ב-37% מתחילת השנה במחזורים שהלכו וגברו בימים האחרונים. הזינוק האחרון מיוחס להערכה מחודשת של המשקיעים והאנליסטים בנוגע לשווין הגבוה של נכסי החברה ברוסיה אותן חשפו מנהלי החברה בשבוע שעבר. מאז, הספיקה המניה לטפס ב-20% בעשרה ימים.

מניית כי"ל גם היא חזרה לטפס בשבוע האחרון, והשלימה מהלך של 12% בהמתנה לסיום המיוחל בין יצרניות האשלג. אתמול קפצה מניית ענקית האשלג הקנאדית פוטאש בוול סטריט ב-4.5% כנראה גם היא מאותן סיבות. בדואליות הכבדות, מגמה מעורבת - טבע ממשיכה לדשדש ופותחת הבוקר בפער שלילי של 0.2%, ליפמן בפער שלילי של 1% ופרטנר בפער שלילי של 1.2%. מנגד, פריגו בפער חיובי של 0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully