וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-0.7%

עומרי כהן

6.3.2006 / 23:35

אמדוקס טיפסה כ-5% על רקע עסקת בלסאות'-AT&T. בלסאות' עלתה ב-9.7%. טבע ירדה עוד 0.9% לקראת ההחלטה על גורל הטיסאברי

בוול סטריט חזרו הערב לחשוש מהעלאות ריבית נוספות בארה"ב, אשר יקטינו את האטרקטיביות של שוקי המניות. נתוני תעסוקה חזקים, אשר צפויים להתפרסם בסוף השבוע, הגבירו היום את הספקולציות בשוק באשר לאפשרות שהבנק הפדרלי המרכזי ימשיך להעלות את ריבית הבסיס, גם מעבר לרמה של 5%. בתגובה, זינקו התשואות על האג"ח הממשלתיות לרמתו הגבוהה ביותר מאז החלה הפד במדיניות העלאת הריבית שלו, בקיץ 2004, ובשוקי המניות הגיבו המדדים בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,286 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.6% ל-10,958 נקודות. מחירה של חבית נפט גולמי ירד ב-2% ל-62.41 דולר, על רקע איתותים מצד אופ"ק, כי אין כוונתו להפחית את היקף שאיבת הנפט במדינות הארגון.

את הירידות בשווקים הובילו מניות הבנקים והשבבים. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה ירד ב-1.7%. מנגד, הגיבו מניות הטלקום בעלייה של כ-2% לרכישתה של חברת הטלקום האמריקאית בלסאות' בידי מתחרתה הגדולה, AT&T, תמורת 67 מיליארד דולר בעסקת מניות. העסקה הגדולה ביותר בארה"ב עד כה השנה, תיצור חברה ממוזגת בשווי של כ-165 מיליארד דולר, אשר תספק שירותי שיחות חוץ ואינטרנט ברחבי ארה"ב, וכן שירותי שיחות מקומיים ב-22 מדינות. מניית בלסאות' עלתה ב-9.4% ומנגד ירדה AT&T ב-3.5%.

בגזרת המקרו, דווח היום על ירידה של 4.5% בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב בינואר לאחר עלייה של 1.1% בחודש הקודם. בוול סטריט ציפו בממוצע לירידה חדה יותר של 5.4% בהזמנות. בערב שבת יתרפסמו נתוני התעסוקה לפברואר ובוול סטריט צופים נתונים חזקים, שיכללו תוספת של 220 אלף משרות חדשות למשק האמריקני וירידה של 0.1% בשיעור המובטלים ל-4.7%.

עסקת AT&T הקרינה על כל מגזר התקשורת ומשפיעה היום גם על מניית אמדוקס הישראלית. בתומאס וייזל העריכו כי המיזוג ייצור הזדמנויות לאמדוקס בטווח הארוך, הן בתחום התקשורת הקווית והן בתקשורת האלחוטית. ב-RBC העלו את המלצתם למניה, מ"תשואת מגזר ל"תשואת יתר" והעלו במקביל את מחיר היעד מ-34 ל-40 דולר. אמדוקס טיפסה בתגובה 5.3% ל-35.3 דולר.

הירידות במניות השבבים לא פסחו גם על חלק מהנציגות הישראליות במגזר. אם סיסטמס נפלה ב-4.2%, צורן איבדה 3% וסייפן ירדה ב-2.2%.

מניית טבע, ירדה ב-0.9% ל-41.6 דולר והשלימה ירידה דו יומית של 4.7%, לקראת החלטת ה-FDA, בנוגע לשובה של תרופת הטיסאברי לשוק. תרופת הטיסאברי, המתחרה של תרופת הקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הורדה מהמדפים לפני כשנה, לאחר שהביאה למותם של שני מטופלים. ביומיים הקרובים תכונס ועדת הייעוץ של ה-FDA, לצורך בחינת הניסויים הרפואיים הנוספים, שנעשו בתרופה, ולבדיקה נוספת שלך בטיחות השימוש בה. בוול סטריט העדיפו כנראה חלק ממשקיעי טבע להיכנס למגננה, לקראת פרסום ההחלטה.

לאחר שבע שנים שבמהלכן דיווחה חברת בי.וי.אר מערכות על הפסדים מתמשכים, עברה החברה ב-2005 לרווח שנתי של 121 אלף דולר. עם זאת, את הרבעון הרביעי סיימה בי.וי.אר בהפסד נקי של 300 אלף דולר ומנייתה ירדה היום ב-3.2% ל-17.9 סנט.

מניית קמטק זינקה כ-85% בארבעה חודשים, אולם בישיר בית השקעות סבורים עדיין כי המניה נמצאת במחיר אטרקטיווי להשקעה, תחת הנחה של צמיחה מהירה בתחום המוליכים למחצה. בישיר החלו לסקר את קמטק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 33 שקל (כ-7 דולרים) והמניה עלתה ב-2.1% ל-5.4 דולרים.

ווקלטק זינקה ב-8.1% ל-10 דולר. מחר לאחר סיום המסחר תפרסם החברה את תוצאותיה הרבעוניות, לראשונה מאז המיזוג עם Tdsoft.

ת.א.ת טכנולוגיות הוסיפה 4.1% ל-6.4 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה על הזמנה בהיקף של 9.5 מיליון שקל, שקיבלה מיצרן תעופה אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully