וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק איבד 2% בארבעה ימים

עומרי כהן

7.3.2006 / 23:38

סינרון טיפסה ב-7.5% בתגובה להעלאת המלצה למניה מצד CIBC. טבע השלימה ירידה של 5.4% ב-3 ימים, לקראת ההחלטה בנוגע לטיסאברי

במגזר הטכנולוגיה נמשכה הערב החולשה ומדד נאסד"ק השלים ירידה של 2% בארבעה ימים, לאחר שיצרנית השבבים טקסס אינסטרומטנס, הודיעה כי לא תעמוד בתחזית המוקדמת למכירותיה. היום ירד נאסד"ק ב-0.8% ל-2,268 נקודות. מנגד, עלה מדד דאו ג'ונס ב-0.2% ל-10,980 נקודות. טקסס אינסטרומנטס, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים, הפחיתה אמש, לאחר סיום המסחר, את תחזית מכירותיה לרבעון הראשון. מנייתה הגיבה להודעה בירידה של 3.3% וגררה מטה את המגזר כולו. מדד המוליכים למחצה של פילדפיה ירד ב-2.9%. אם סיסטמס, אשר מוכרת שבבי זיכרון לטלפונים ניידים, סבלה מהחולשה ואיבדה 2.6% ל-25.2 דולר. אליה הצטרפו גם צורן וסייפן שירדו ב-3.3% וב-2.4%, בהתאמה.

גם אמש סבלו מניות השבבים מירידות שערים חדות, אולם בניגוד לחברותיה למגזר, שמרה מניית די.אס.פי.ג'י על יציבות יחסית ביומיים האחרונים. זאת, לאחר שבית ההשקעות CIBC ציין אתמול, כי החברה נמצאת במסלול הנכון להשגת תוצאות חזקות ברבעון הראשון. ב-CIBC גם חזרו על המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 33 דולר. את המסחר היום סגרה די.אס.פי.ג'י ללא שינוי ב-27.8 דולר.

במקביל לחולשה במגזר הטכנולוגיה, גברו ביומיים האחרונים החששות בשוק מפני התעוררות האינפלציה, לאחר פרסום נתוני מקרו נוספים, לפיהם נרשמה ברבעון הרביעי עלייה חדה מהצפוי של 3.3%, בעלות יחידת עבודה וירידה בשיעור שנתי של 0.5% בפריון העבודה. בערב שבת יתפרסמו נתוני התעסוקה לפברואר ובוול סטריט צופים נתונים חזקים, שיכללו תוספת של 220 אלף משרות חדשות למשק האמריקאי וירידה של 0.1% בשיעור המובטלים ל-4.7%. הציפייה לנתוני תעסוקה חזקים, והחשש מפני התערערות יציבות המחירים בשל כך, העלו אתמול עוד יותר את הסבירות להמשך העלאות הריבית בארה"ב. בבורסת CBOT מצביעים החוזים על הריבית הפדרלית (feds funds futures), על הסתברות של 100% שב-28 במארס יעלה הבנק הפדרלי את הריבית ל-4.75%. החוזים גם מעניקים סבירות גבוהה של 80%, להעלאה נוספת של הריבית ב-10 במאי ל-5%, כך שגם ריבית אפשרית של 5.25% הולכת ונראית ריאלית למדי.

על רקע הציפייה להעלאות נוספות של הריבית זינקו אמש התשואות על האג"ח הממשלתיות לרמתן הגבוהה ביותר מאז החל הפד במדיניות העלאת הריבית שלו, בקיץ 2004. היום ירדה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.002% ל-4.736%.

מניית טבע איבדה עוד 0.8% ל-41.1 דולר - השלימה ירידה תלת-יומית של 5.4%, לקראת החלטת ה-FDA בנוגע לשובה של תרופת טיסאברי לשוק. תרופת טיסאברי, המתחרה של תרופת קופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הורדה מהמדפים לפני כשנה לאחר שהביאה למותם של שני מטופלים. היום החלה ועדת הייעוץ של ה-FDA לבחון את הניסויים הרפואיים הנוספים שנעשו בתרופה, ולבצע בדיקה נוספת של בטיחות השימוש בה. הדיון צפוי להסתיים רק מחר.

בבנק ההשקעות CSFB ציינו אתמול, כי לדעתם חזרתה של טיסאברי לשוק כבר מגולמת במחירה הנוכחי של טבע והגדירו את הירידות האחרונות כהזדמנות "קנייה" למשקיעי טבע. ב-CSFB גם חזרו על המלצת "תשואת יתר" לטבע עם מחיר יעד של 53 דולר. ב-CIBC החזירו היום את המלצת "תשואת היתר" לסינרון, לאחר שחתכו אותה בסוף דצמבר ל"תשואת מגזר". בנוסף העניקו האנליסטים למניה מחיר יעד של 40 דולר. ב-CIBC ציינו כי המניה נענשה מספיק וכי שוק הלייזר לטיפולים אסתטיים צפוי להמשיך לצמוח. מניית סינרון, שאיבדה כמעט מחצית מערכה בעקבות הפחתת ההמלצה ואזהרת הרווח של החברה, הגיבה היום בעלייה של 7.5% ל-29 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully