וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר הקריסה: אורידיון קיבלה את אישור ה-FDA למערכת ה-BreathID שפיתחה

שלומי גולובינסקי

12.7.2001 / 10:23

מערכת BreathID מאפשרת אבחון נוכחות חיידק המהווה את הגורם העיקרי לכיב כיבה

יממה לאחר שהאוויר החל לצאת מהבלון של מניית אורידיון , הנסחרת בבורסה של שווייץ, מדווחת החברה על קבלת אישור ה-FDA לשיווק מערכת ה-BreathID שפיתחה.

אורידיון מירושלים, העוסקת בפיתוח טכנולוגיית הקפנוגרפיה - ניטור כמות ה-CO2 בנשימה, ובאבחון מחלות באופן בלתי פולשני באמצעות דגימת הנשימה.

מערכת BreathID מאפשרת אבחון נוכחות חיידק ה-H.pylori - Helicobacter pylori, המהווה את הגורם העיקרי לכיב כיבה (אולקוס), באמצעות בדיקה לא פולשנית של דגימת הנשימה.

בימים אלה מתחילה החברה בהכנות להשקת המוצר בארה"ב. השקת המוצר מתוכננת למועד בו יתקבל היתר שיווק ה-FDA לחומר המשמש לזיהוי החיידק.

באורידיון אומרים כי קבלת היתר השיווק מהווה צעד משמעותי לקראת תחילת הפעילות העסקית של היחידה לאבחון מחלות באמצעות הנשימה. בחברה מציינים כי יתרונות מערכת ה-BreathID הם בתחום אבחון הימצאות חיידק ה-H.pylori בביקור אחד אצל הרופא, ללא צורך בהעברת בדיקות דם, רקמה ו/או נשימה למעבדה לצורך אבחון החיידק.

אורידיון הוקמה ב-1987 על ידי ג'ורג' יריב המכהן כנשיא ומנכ"ל החברה. החברה הנפיקה בשנה שעברה את מניותיה בבורסה של שווייץ, וגייסה 80 מיליון דולר.

לפני ארבעה חודשים ניצלו בעלי העניין בחברה את מחירן המנופח של מניות אורידיון, בכדי למכור את מרבית החזקותיהם בחברה ב-120 מיליון דולר. המכירות בוצעו ברמות מחירים של 45 פרנק שווייצי למניה, ומאז ידעו המניות רק כיוון אחד - דרום, והיום הן נסחרות במחיר של כ-22 פרנק שווייצי.

אורידיון לא הצליחה עד היום להציג רווחים. כך, ברבעון הראשון של השנה הסתכמו מכירות החברה בכ-1.8 מיליון דולר לעומת מכירות של 3.7 ברבעון הרביעי של שנת 2000. ההפסד ברבעון הראשון קפץ ל-3.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully