וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר: הממשלה גובה כסף שלא מגיע לה

הארץ

12.7.2001 / 10:40

לדבריו, הממונה שוקל לאשר מיזוג חברות הכבלים בתחום התשתית והתוכן לתקופה של כמה שנים; מעריך שהחברה הממוזגת תספק שירותי אינטרנט מהיר בתוך כמה חודשים

מאת יובל דרור

שעות אחדות לאחר הפרסום של פרטי ההסכם בין משרד האוצר לחברות הכבלים, טוען שמואל דנקנר, יו"ר הדירקטוריון של חברת הכבלים מתב , שהתמלוגים שישלמו החברות למדינה הן בגדר קנס בלתי מוצדק. "המדינה גובה כסף שלא מגיע לה", הוא טוען, אך מוסיף: "זה הרע במיעוטו, מכיוון שלא יכולנו לשאת תשלום חד-פעמי גבוה".

דנקנר טוען כי מה שמקומם אותו הוא העובדה שהחברות נדרשות לשלם את התמלוגים למדינה גם מהכנסות שאינן קשורות לשידורי טלוויזיה: "הייתי מצפה שהמדינה תקל על גוף שנכנס לשוק ומתחרה בבזק, ולא תקשה עליו באמצעות קנסות שנתיים".

דנקנר מוסיף כי אף שהוא "ילמד לחיות עם ההסכם", אין מדובר בסופן של הבעיות שעמן יתמודדו חברות הכבלים בחודשים הקרובים: "יש לתקן את חוק הבזק; יש לקבל רישיונות משר התקשורת; ולבסוף, יש לקוות כי הממונה על ההגבלים יאשר את המיזוג בין החברות".

לדבריו, הממונה שוקל לאשר מיזוג של חברות הכבלים בתחום התשתית והתוכן לתקופה של כמה שנים (ככל הנראה שמונה), ובתומה לבחון מחדש את הסוגייה: "אני מקווה שעד יולי נקבל את כל האישורים, ונצא לדרך כחברה המציעה מגוון רחב של שירותים".

דנקנר מעריך שהחברה הממוזגת תספק שירותי אינטרנט מהיר בתוך כמה חודשים ותספק שירותי טלפוניה בתחילת 2003. "לא נוכל לספק בבת אחת שירותי טלפוניה לכל האזורים - אבל גם זה יגיע", אמר.

לדבריו, ההשקעה בתחום הכבלים מעולם לא הביאה לבעלי המניות רווחים: "בתחילה השקענו מאות רבות של מיליוני שקלים בתשתית, ובשלב מסוים נהנינו מתזרים חיובי, אבל אני לא חושב שהוא החזיר את ההשקעה. בשנתיים האחרונות אנחנו מפסידים סכומי כסף גדולים מאוד, כך שלא ניתן לומר שהרווחנו מהכבלים".

דנקנר מתקשה לומר איזה סכום כסף ישלמו חברות הכבלים למדינה ב-12 השנים. "זה תלוי במידת החדירה שלנו לתחום הטלפוניה", הוא אומר. "אני מקווה שנצליח, ואז נשלם הרבה מאוד כסף למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully