וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ממשיך לאבד גובה

שרון שפורר

8.3.2006 / 23:23

אלון USA עולה ב-1% בתגובה לדו"חות. אורמת טכנולוגיות מאבדת 1.3% בעקבות הדו"חות. טבע עולה ב-0.2%. סייפן יורדת ב-1.3%

וול סטריט פתחה את יום המסחר השלישי השבוע בירידות שערים, כשמדד מניות הטכנולוגיה ממשיך לאבד גובה, אחרי שירד בארבעת הימים האחרונים ב-2%. באופן אירוני, אם בדרך כלל וול סטריט היא זו שמשפיעה על המגמה בבורסות ברחבי העולם, הרי שהיום הירידות החדות בשווקים המתעוררים הן שמכבידות על הסנטימנט בבורסות בניו יורק, לצד החששות מהעלאות ריבית נוספות.

נאסד"ק פתח בירידה של 0.44% ל-2,258.5 נקודות. דאו ג'ונס יורד ב-0.25% ל-10,957.1 נקודות. בזירת האנרגיה, הנפט יורד היום ב-62 סנט ל-60.96 דולר לחבית.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת האמריקאית של אורמת, דיווחה על הכנסות שיא של 238 מיליון דולר ב-2005 - צמיחה של 8.6% מהשנה הקודמת. הרווח הנקי ב-2005 הגיע ל-15.2 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר שנה קודם לכן, כאשר הוצאת מימון גדולה לצורך מיחזור הלוואה, שיחקה תפקיד מרכזי בירידה האמורה. לא פחות מעניינות מהתוצאות, היו הציפיות ל-2006: אורמת טכנולוגיות צופה הכנסות בשנה הנוכחית, שיסתכמו ב-265-255 מיליון דולר - צמיחה אורגנית של 11%-7% בהכנסות החברה - ללא זכיות במכרזים חדשים. אורמת טכנולוגיות יורדת ב-1.3% ל-36.5 דולר.

גם אלון USA, מקבוצת אלון הישראלית שבבעלות דודי ויסמן, פירסמה דו"חות והציגה רווח שיא של 29.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2005 - פי 13 מהרבעון המקביל. הרווח הגבוה, 62 סנט למניה, חלף על פני התחזית הממוצעת בוול סטריט, שעמדה על 59 סנט למניה. הרווח הושג הודות למרווחי הרווח הנדיבים של תעשיית זיקוק הנפט, וגם הודות להרחבת יכולות מפעל הזיקוק של החברה בביג ספרינג, שהושלמה ברבעון הראשון של 2005 והגדילה את נפח הפעילות ב-15%, ל-71,865 חביות ליום. הרווח הנקי השנתי גם הוא הגיע לשיא של 104 מיליון דולר - פי ארבעה לעומת השנה הקודמת וגבוה ב-3 סנטים מהתחזית בוול סטריט. המניה מגיבה לדו"ח בעלייה של 1% ל-20.1 דולר.

לומניס, המתמחה במערכות מבוססות לייזר לטיפולים אסתטיים ורפואיים, הודיעה כי הגיעה להסכם עקרוני עם צוות הרשות לניירות הערך האמריקאית, לפשרה באשר לחקירת ה-SEC, שמעיקה על החברה יותר משלוש שנים. על פי הסכם הפשרה, לומניס לא תשלם קנס, אולם מנייתה עתידה להימחק ממסחר בארה"ב, והחברה תצטרך להירשם למסחר מחדש. הפשרה המוצעת כעת, טעונה אישור סופי של ה-SEC ושל בית המשפט אשר בו תוגש התביעה. המשמעות של המחיקה עבור המשקיעים במניה, היא שהם נותרים עם נייר לא סחיר. כמו כן יוכלו המשקיעים, ככל הנראה, להמשיך לסחור במניה באמצעות תיווך של צד שלישי, כמו בנק השקעות, אך לא באמצעות פלטפורמת מסחר בורסאית. מניית לומניס עדיין לא מגיבה לחדשות.

חברת סייפן סמיקונקדורס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לייצור שבבי פלאש (זיכרון בלתי נדיף), פירסמה היום תשקיף לגיוס של כ-150 מיליון דולר בהנפקה שנייה של מניות בנאסד"ק. אולם סייפן תמכור בעצמה רק 340 אלף מניות בשווי של כ-9.6 מיליון דולר, כך שהשתתפותה בהנפקה היא סמלית בלבד. עיקר הגיוס מיועד להצעת מכר מרוכזת של בעלי מניות קיימים בחברה. מניית סייפן מגיבה לתשקיף בירידה של 1.3% ל-27.8 דולר.

חברת התרופות פריגו קיבלה את אישור הרשות למזון ולתרופות בארה"ב, ה-FDA, לייצור ושיווק Ciclopirox Olamine - משחה כנגד זיהומי עור. המשחה היא המקבילה של משחת הלופרוקס של חברת התרופות מדיסיס. מכירותיה של התרופה בארה"ב מסתכמות ב-33 מיליון דולר, במונחי תרופת המקור, כך שההשפעה על מכירותיה של פריגו לא צפויה להיות מהותית. מניית פריגו יורדת ב-1.25%.

בנק ההשקעות מריל לינץ' ממליץ בהמלצת "נייטרלי" על טבע כבר למעלה משנה וחצי, כאשר בדרך דרס בעקשותו את הפריצה שביצעה המניה בשנת 2005. גם היום לא מוצא בנק ההשקעות סיבות להעלות את המלצתו למניה. "מחיר המניה כבר משקף כבר את האפסייד של 2006", כותבים האנליסטים של מריל, גרג גילברט וגרגורי פראסר. "מחיר המניה הוא לא זול במיוחד אפילו תחת ההנחה האופטימית ביותר", כותבים האנליסטים. "התסריט האופטימי ביותר מראה על רווח של 2.24 דולרים למניה, שמייצג מכפיל של 18 על הרווח החזוי ל-2006. מ-2007 ומעבר לכך, אנחנו מעריכים כי יקשה על טבע לשמור על צמיחה בשורת ההכנסות, שתשקף את הערך של המניה".

טבע נסחרת בעלייה של 0.2% למחיר של 41.2 דולר. ברקע למסחר במניה, עתידה להתקבל היום החלטת ה-FDA לגבי תרופת טיסאברי של חברות אלן ביוג'ן. טיסאברי היא תרופה לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע, והורדה מהמדפים לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully