וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שרון שפורר

8.3.2006 / 23:55

דאו סיים בעלייה של כרבע אחוז ל-11,005.74 נקודות. נאסד"ק חתם כמעט ללא שינוי תוך ירידה מזערית ל-2,267.46 נקודות

רגיעה בזירת האנרגיה, כשמחירי הנפט יורדים לשפל של 3 שבועות בגובה של כ-60 דולר, סייעה לוול סטריט להיחלץ, אם כי אך בקושי, ממגמה שלילית של ארבעה ימים, במהלכם איבד מדד מניות הטכנולוגיה כ-2%. במהלך מרבית שעות המסחר נסחרו המדדים בצידו האדום של המתרס, אך בשעתיים שלקראת סיומו הם עברו לצידו השני.

וול סטריט התמודדה בימים האחרונים עם לחצים כדוגמת עלייה בתשואות על איגרות החוב, עלייה במחירי הנפט, חששות מהמשך העלאות הריבית והאטה בצמיחה במחצית השנייה של השנה.

דאו ג'ונס סיים בעלייה של כרבע אחוז ל-11,005.74 נקודות. נאסד"ק חתם כמעט ללא שינוי תוך ירידה מזערית ל-2,267.46 נקודות. מי שנשא באחריות לחלק מהירידות בנאסד"ק היתה היום מפעילת מנוע החיפוש הענקית, גוגל. האחרונה פירסמה בטעות באתר שלה תחזית הכנסות מפרסום בשנה הקרובה בגובה 9.5 מיליארד דולר - פחות משצפו האנליסטים של וול סטריט. גוגל חתמה בירידה של 2.9%.

בזירת האנרגיה, הנפט צנח ב-2.5% ל-60 דולר, לאחר שמוקדם יותר היום אף ירד לגובה 59 דולר לחבית. מה שסייע לרגיעה בזירת האנרגיה היה דו"ח מלאי הנפט שפורסם היום והציג עלייה במלאי הנפט הגולמי לרמות הגבוהות יותר מאז 1999 ולצידו החלטת שרי האופ"ק שלא לקצץ בתפוקות הנפט.

יש שיאמרו כי טבע הגיבה היום בבגרות להמלצת הפאנל של ה-FDA להחזיר את הטיסאברי - המתחרה בקופקסון, תרופת הדגל של טבע - למדפים. המניה, שעם היוודע החדשות ירדה ב-2%, סיימה בירידה של כחצי אחוז בלבד וזאת עוד אחרי שנסחרה לאחר הפרסום גם בעלייה מתונה. מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית חתמה במחיר של 40.9 דולר.

לא היתה זו המכה היחידה שנחתה על טבע היום. בנק ההשקעות מריל לינץ' ממשיך להמליץ בהמלצת "נייטרלי" על המניה כבר למעלה משנה וחצי, כאשר בדרך דרס בעקשותו את הפריצה שביצעה בשנת 2005. גם היום לא מוצא בנק ההשקעות סיבות להעלות את המלצתו למניה. "מחיר המניה כבר משקף את האפסייד של 2006", כותבים האנליסטים של מריל, גרג גילברט וגרגורי פראסר. "מחיר המניה הוא לא זול במיוחד, אפילו תחת ההנחה האופטימית ביותר", כותבים האנליסטים. "התסריט האופטימי ביותר מראה על רווח של 2.24 דולרים למניה, שמייצג מכפיל של 18 על הרווח החזוי ל-2006. מ-2007 ומעבר לכך, אנחנו מעריכים כי יקשה על טבע לשמור על צמיחה בשורת ההכנסות, שתשקף את הערך של המניה".

מניות יצרניות הטיסאברי - אלאן וביוג'ן איידק - לא נסחרו היום זה היום השני, במקביל לדיוני הפאנל של ה-FDA.

לומניס, המתמחה במערכות מבוססות לייזר לטיפולים אסתטיים ורפואיים, הודיעה כי הגיעה להסכם עקרוני עם צוות הרשות לניירות הערך האמריקאית, לפשרה באשר לחקירת ה-SEC, שמעיקה על החברה יותר משלוש שנים. על פי הסכם הפשרה, לומניס לא תשלם קנס, אולם מנייתה עתידה להימחק ממסחר בארה"ב והחברה תצטרך להירשם למסחר מחדש. הפשרה המוצעת כעת טעונה אישור סופי של ה-SEC ושל בית המשפט אשר בו תוגש התביעה.

המשמעות של המחיקה עבור המשקיעים במניה, היא שהם נותרים עם נייר לא סחיר. כמו כן, יוכלו המשקיעים, ככל הנראה, להמשיך לסחור במניה באמצעות תיווך של צד שלישי, כמו בנק השקעות, אך לא באמצעות פלטפורמת מסחר בורסאית. מניית לומניס נחתכה ב-26% בתגובה להודעה ל-1.87 דולר, אחרי שעוד קודם לכן ירדה לשפל של 1.5 דולר (צניחה של קרוב ל-40%). שווי השוק של החברה צנח ל-70 מיליון דולר.

מניות אם סיסטמס פתחו אמנם בקפיצה של כ-3%, אך חתמו בירידה של 0.4% ל-25.1 דולר. מתחרתה של החברה, יצרנית שבבי הפלאש NAND לקסאר, נרכשה על ידי מיקרון ב-700 מיליון דולר - פרמיה של 19% על שווי השוק שלה.

עוד בקרב המניות הישראליות בניו יורק - עונת הדיווחים עדיין לא תמה.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת האמריקאית של אורמת, דיווחה על הכנסות שיא של 238 מיליון דולר ב-2005 - צמיחה של 8.6% מהשנה הקודמת. הרווח הנקי ב-2005 הגיע ל-15.2 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר שנה קודם לכן, כאשר הוצאת מימון גדולה לצורך מיחזור הלוואה שיחקה תפקיד מרכזי בירידה האמורה. לא פחות מעניינות מהתוצאות, היו הציפיות ל-2006: אורמת טכנולוגיות צופה הכנסות בשנה הנוכחית, שיסתכמו ב-265-255 מיליון דולר - צמיחה אורגנית של 11%-7% בהכנסות החברה - ללא זכיות במכרזים חדשים. אורמת טכנולוגיות ירדה בסיום ב-1.5% ל-36.4 דולר.

גם אלון USA, מקבוצת אלון הישראלית שבבעלות דודי ויסמן, פירסמה דו"חות, אך הציגה רווח שיא של 29.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2005 - פי 13 מהרבעון המקביל. הרווח הגבוה, 62 סנט למניה, חלף על פני התחזית הממוצעת בוול סטריט, שעמדה על 59 סנט למניה. הרווח הושג הודות למרווחי הרווח הנדיבים של תעשיית זיקוק הנפט, וגם הודות להרחבת יכולות מפעל הזיקוק של החברה בביג ספרינג, שהושלמה ברבעון הראשון של 2005 והגדילה את נפח הפעילות ב-15%, ל-71,865 חביות ליום. הרווח הנקי השנתי גם הוא הגיע לשיא של 104 מיליון דולר - פי ארבעה לעומת השנה הקודמת וגבוה ב-3 סנט מהתחזית בוול סטריט. המניה עלתה בחצי אחוז ל-20 דולר.

תפרון דיווחה היום על גידול של 23% בהכנסות הרבעון הרביעי של השנה ועל צמצום ההפסד הנקי באותה התקופה. בנטרול הפרשות חד פעמיות בשל מכירת הפעילות בארה"ב, היא אף הציגה רווח. המניה חתמה בעליה של 2.8% ל-9 דולרים.

חברת סייפן סמיקונדקדטורס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לייצור שבבי פלאש (זיכרון בלתי נדיף), פירסמה היום תשקיף לגיוס של כ-150 מיליון דולר בהנפקה שנייה של מניות בנאסד"ק. אולם סייפן תמכור בעצמה רק 340 אלף מניות בשווי של כ-9.6 מיליון דולר, כך שהשתתפותה בהנפקה היא סמלית בלבד. עיקר הגיוס מיועד להצעת מכר מרוכזת של בעלי מניות קיימים בחברה. סייפן ירדה בסיום בשיעור מתון של 0.2% ל-28.1 דולר.

חברת התרופות פריגו קיבלה את אישור הרשות למזון ולתרופות בארה"ב, ה-FDA, לייצור ושיווק Ciclopirox Olamine - משחה כנגד זיהומי עור. המשחה היא המקבילה של משחת הלופרוקס של חברת התרופות מדיסיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully