וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

אסף רותם

9.3.2006 / 23:50

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3% ל-10,972 נקודות, ומדד נאסד"ק השיל 0.8% ל-2,249 נקודות

לאחר שגידול חד במלאי הנפט בארה"ב גרר אתמול את מחיר הנפט לירידה של 2.5% ואת מדדי המניות לעליות שערים קלות, נמשכה המגמה החיובית בשעות המוקדמות של המסחר, כשברקע החלטת הבנק המרכזי ביפאן לסיים את המדיניות בת חמש השנים למלחמה בדיפלציה, ולמרות גידול בגירעון במאזן הסחר של ארה"ב. אולם, מאוחר יותר התהפכה המגמה והמסחר ננעל בירידות: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3% ל-10,972 נקודות, ומדד נאסד"ק השיל 0.8% ל-2,249 נקודות.

לפתיחה החיובית עזר הבנק המרכזי של יפאן, שהחליט לצמצם את הזרמת הכספים למערכת הבנקאית בחודשים הקרובים, אך לא להעלות לפי שעה את הריבית במדינה. עם זאת, צמצום הנזילות של הבנקים, נחשב בשוק ההון לצעד הכנה להעלאת ריבית ביפאן - שכיום קרובה ל-0%.

בזירת המקרו, הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בינואר לשיא של 68.5 מיליארד דולר - עלייה של 5.3% - ועלה על תחזית הכלכלנים לגירעון של 66.4 מיליארד דולר. בנוסף, תביעות האבטלה הראשונות עלו בשבוע האחרון ב-8,000 תביעות לרמה של 303 אלף, עלייה חדה מתחזית הכלכלנים, שעמדה על 295 אלף תביעות, לאחר גידול של 15,000 תביעות שבוע קודם לכן. מחר יפורסמו נתוני התעסוקה המלאים לינואר, ובוול סטריט מצפים לנתונים חזקים שיכללו תוספת של 220 אלף משרות חדשות למשק האמריקאי וירידה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-4.7%.

דו"ח מלאי הנפט שפורסם אתמול, שהציג עלייה במלאי הנפט הגולמי לרמות הגבוהות יותר מאז 1999, ולצידו החלטת שרי אופ"ק שלא לקצץ בתפוקות הנפט, גררו אתמול את מחירי הנפט הגולמי לשפל של שלושה שבועות. היום ממשיך הנפט בדרכו מטה, וסיים יום של מסחר הפכפך בעלייה של כ-0.3% ל-60.7 דולר.

בשוק הסולידי האמריקאי נרשמה יציבות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים כמעט שלא זזה - בסביבות 4.730%.

בשוק המניות - על המסחר בנאסד"ק העיקה מניית גוגל, עם ירידות של כ-2%, בהמשך להודעתה אמש כי תשלם 90 מיליון דולר ליישוב חלקה בתביעה ייצוגית של מפרסמים נגד מנועי חיפוש. לטענת התביעה, מפעילות מנועי חיפוש גובות ממפרסמים תשלום גם עבור "הונאות הקלקה" - משתמשים חיצוניים הלוחצים במכוון על מודעות המפרסמים, על מנת להעלות את מחירי המודעות.

בקרב החברות הישראליות, ב-TheMarker פורסם כי בנק ההשקעות השווייצי UBS רכש אתמול מניות אם סיסטמס בניו יורק בהיקף של 65 מיליון דולר והפיץ אותן בקרב לקוחות זרים בחו"ל. מדובר ב-7.5% מאם סיטסטמס (2.6 מיליון מניות), שנרכשו במחיר של כ-25 דולר. UBS קנה את המניות מגוף מוסדי זר שביקש לממש את השקעתו בחברה. אם סיסטמס השילה 0.2% ל-25 דולר.

ווקלטק איבדה 5.8% ל-8.8 דולרים, על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות, לראשונה מאז השלמת המיזוג עם Tdsoft. ווקלטק, המתמחה בטכנולוגיות להעברת קול על גבי הרשת (VoIP), סיימה את 2005 עם גידול של כ-10% בהכנסות - 4.6 מיליון דולר, ועם הפסד נקי של 5.8 מיליון דולר. בנוסף, צירפה החברה תחזיות לשנה הקרובה, ולפיהן היא עתידה לסיים את 2006 עם צמיחה חדה בהכנסות לטווח של 10.5-9 מיליון דולר, תוצאה ישירה של המיזוג, שלא עוזרת למניה.

עוזי ברייר, מנכ"ל אופטיבייס הודיע היום במפתיע על החלטתו לסיים את תפקידו באופן מיידי, פחות משנה וחצי לאחר שהצטרף לחברה. ברייר נימק את רצונו לסיים את תפקידו עקב חילוקי דעות אשר התגלעו לאחרונה בינו לבין הדירקטוריון בנוגע לניהול החברה.

אופטיבייס, המתמחה בפיתוח פתרונות וידיאו דיגיטליים מתקדמים, נסחרת כיום לפי שווי המזומנים בקופתה (כ-45 מיליון דולר), לאחר שאיבדה מאז סוף ינואר כ-25% מערכה, בתגובה לירידה חדה בהכנסות ברבעון הרביעי. למרות זאת, היום השילה המניה 2% ל-3.4 דולרים.

לומניס, המתמחה במערכות מבוססות לייזר לטיפולים אסתטיים ורפואיים, המשיכה את סבב הפרידה של מהבורסה ונפלה ב-3.2% נוספים, ל-1.8 דולר, לאחר שצנחה אתמול ב-26%. ירידה זו באה לאחר שלומינס הודיעה כי הגיעה להסכם עקרוני עם צוות הרשות לניירות הערך האמריקאית, לפשרה בקשר לחקירת ה-SEC שמעיקה על החברה יותר משלוש שנים. על פי הסכם הפשרה, לומניס לא תשלם קנס, אולם מנייתה עתידה להימחק מהמסחר בארה"ב. החברה תצטרך להירשם למסחר מחדש. הפשרה המוצעת כעת טעונה אישור סופי של ה-SEC ושל בית המשפט אשר בו תוגש התביעה.

עוד בלטה היום, קומטאץ' עם עלייה של 3.3% ל-1.31 דולר, במחזור עצום. את הכיוון ההפוך עשתה חברת התרופות תרו, שהודיעה אמש כי תפרסם את דו"חותיה בסוף מארס או אף בתחילת אפריל, והוענשה על ידי המשקיעים בירידה של 6.8% ל-14.2 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully