וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 6% במכירות כרטיסי הקולנוע בארה"ב

סוכנויות הידיעות

12.3.2006 / 11:33

ההכנסות העולמיות של תעשיית הקולנוע האמריקאית ב-2005 נפלו ב-7.9% ל-23.24 מיליארד דולר

שנת 2005 לא האירה פנים לאולפני הסרטים של הוליווד, אשר רשמו ירידה במכירות כרטיסי הקולנוע ועלייה בהוצאות השיווק של סרטים. מכירות כרטיסי הקולנוע בארה"ב נפלו ב-6% בשנה שעברה לעומת 2004, ל-8.99 מיליארד דולר, לפי נתוני איגוד תעשיית הסרטים האמריקאית (MPAA), המייצג את האולפנים גדולים של הוליווד.

ההכנסות של תעשיית הקולנוע האמריקאית ממכירות כרטיסים בעולם כולו נפלו בשנת 2005 ב-7.9%, ל-23.24 מיליארד דולר. מומחים ייחסו את הירידה במכירות של כרטיסי הקולנוע לשורה של גורמים, בהם סרטים באיכות ירודה, תחרות מוגברת מצד משחקי מחשב, סרטי DVD, האינטרנט, והפצה פיראטית של סרטים.

המחיר הממוצע של כרטיס קולנוע בארה"ב עלה בשנה שעברה ב-3.2% ל-6.41 דולרים. עלות ההפקה הממוצעת של סרט ירדה בשנה שעברה ל-60 מיליון דולר, לעומת 62.4 מיליון דולר בשנת 2004. עם זאת, הוצאות השיווק של אולפני הקולנוע גדלו בשנה שעברה ב-5.2% ל-36.2 מיליון דולר לסרט בממוצע, לעומת 34.4 מיליון דולר בשנה הקודמת.

סקר של חברת המחקר בראנדיימנשנס (Brandimensions) שפורסם בספטמבר, קבע כי הסיבה העיקרית לירידה במכירות הכרטיסים בקולנוע היא הסרטים עצמם ולא התחזקות ספריות הווידאו המסורתיות והמקוונות, ואפילו לא הורדות הסרטים הפירטיות.

לפי הסקר, גם כאשר הצופים הפוטנציאליים נימקו את הירידה בתדירות ביקוריהם בקולנוע בסיבות אחרות, הם עדיין ציינו את מקור הבעיה באיכות הסרטים הירודה. צופים שאמרו כי הם נהנים מהנוחות שמציע נטפליקס, אתר השכרות ה-DVD באינטרנט, ציינו כי הסיבה לכך שניסו את נטפליקס מלכתחילה היתה היעדר כותרים מפתים בקולנוע. גם אנשים שציינו גורמים כמו מחירי הכרטיסים הגבוהים, אורך הפרסומות לפני הסרט והיעדר חניה כמרתיעים, אמרו כי אם הסרטים עצמם היו מפתים יותר, הם היו מתמודדים עם יתר הגורמים והולכים לקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully