וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מזנק בכ-4% בעקבות הדו"חות הרבעוניים החיוביים של מוטורולה ויאהו; צ'ק פוינט עולה ב-9%

גיא ימין

12.7.2001 / 20:35

עליות של כ-1.5% נרשמות בדאו ג'ונס; אולטיקום, החברה הבת של קומברס, מנתרת בכ-30% לאחר הנפילות אתמול; מרקורי מוסיפה 9.6%

המדדים המובילים בוול סטריט שועטים קדימה היום על רקע עדכון מעודד מכיוונה של מיקרוסופט ודו"חות חיוביים של ג'נרל אלקטריק (סימול: GE), פורטל האינטרנט יאהו וחברת מוטורולה (סימול: MOT).

אין בעליות של היום בכדי לבשר על מגמה חדשה כמובן, אך לפחות לעת עתה מצליח מדד הנאסד"ק להפגין עוצמה עם עלייה של 4.1%, ומדד הדאו ג'ונס מוסיף עתה 1.5%.

אמש בישרה מיקרוסופט כי הכנסותיה ברבעון השני צפויות לעקוף את התחזיות בכ-4%, אם כי מחיקה של השקעות בחברות טלקום וכבלים תגרום לרווח למניה להסתכם בסנט אחד בלבד.

הודעה זו בדבר יכולתה של מיקרוסופט להציג הכנסות של עד 6.5 מיליארד דולר ברבעון מובילה את המניה לעלייה של 6.5%.

חדשות טובות היו גם נחלתה של מוטורולה, שפירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני אמש, ומנייתה מוסיפה עתה 14.2%. יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים, שעה שדיווחה על הפסד של 11 סנט למניה לעומת תחזיות להפסד של 12 סנט למניה. בשורת ההכנסות החברה אומנם פיספסה, אולם היא סיפקה תחזית מעודדת להמשך השנה ודיברה על סימנים של התאוששות.

גם מניות האינטרנט נהנות היום מעדנה, בעקבות תוצאותיה של יאהו, שדיווחה אמש על רווח של סנט למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות לאיזון בשורת הרווח. ההכנסות של פורטל האינטרנט הסתכמו ב-182.2 מיליון דולר ברבעון השני - גבוה ב-4.1% מהתחזיות המוקדמות, ובשעה זו עולה מניית החברה ב-6.2%. על הסנטימנט החיובי במניות האינטרנט מצביע מדד מניות האינטרנט של גולדמן סאקס (GIN), שמוסיף 6.1%.

החדשות הטובות לא היו נחלתן של מניות הטכנולוגיה בלבד. חברת ג'נרל אלקטריק דיווחה על עמידה בתחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השני, על רקע עליות במכירות חלקי החילוף למטוסים, ובשעה זו מטפסת המניה ב-3.9%.

אולטיקום חוזרת למחירי שלשום

המסחר במניות הישראליות מתאפיין במגמה חיובית, ובולטות היום במיוחד המניות הכבדות שספגו מהלומות אתמול. כך, אולטיקום , החברה הבת של קומברס , מזנקת ב-30.6% למחיר של 23.5 דולר, ומוחקת בכך לחלוטין את הנפילה אתמול בעקבות אזהרת הרווח של קומברס.

קומברס עצמה מוסיפה 0.5% מינוריים, ולא מצליחה להשתקם אחרי צניחה של 35.5% אתמול. לכך תורמת התגובה הקשה של בתי ההשקעות המכסים את המניה, שרובם הורידו את ההמלצות למניה וחתכו את מחירי היעד. ביו.בי.אס ורבורג, למשל, מעריכים כי גם התחזית החדשה שסיפקה אמש החברה יכולה להתברר כאופטימית מדי, וכי ייתכן שהנהלת קומברס לא חתכה מספיק את התחזיות.

האנליסט ג'ונתן האלף אומר כי הוא אינו מאמין שהתקציבים שחברות מקצות לציוד טלקום יעלו בתקופה הקרובה, וכי לא צפויה התאוששות מכיוון זה לפחות עד המחצית השנייה של 2002. בכך הוא מבטל את התחזיות הממוצעות לפיהן המחצית השנייה של 2001 ובמיוחד סופה של השנה יביאו עימם התאוששות.

במריל לינץ' אומרים היום כי אזהרת הרווח של החברה לרבעון השני אינה משהו זמני שנוגע רק לסביבה הקשה - זה אומנם אלמנט שיש לקחת בחשבון, אולם הם מדברים על כך שיש משהו יסודי יותר שקשור לפעילויות העסקיות של החברה. "קומברס צריכה להוכיח שהיא לא רק חברה של תאים קוליים", הם אומרים.

גם מרקורי נהנית מעליות בקרב המניות הכבדות, ובשעה זו מוסיפה המניה 9.6% למחיר של 42.6 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-3.9 מיליארד דולר. צ'ק פוינט מצידה מצליחה לרשום עלייה של 9% למחיר של 43 דולר. נזכיר כי את החודש פתחה צ'ק פוינט במחיר של 50.6 דולר, כך שמאז, ולאחר אזהרת ההכנסות לרבעון השני, איבדה המניה כ-15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully