וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD עלתה בסנט על תחזיות הרווח לרבעון השני; הזהירה כי תרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי

עפרה שלו

13.7.2001 / 0:49

מתחרתה של אינטל בשוק מעבדי ה-PC צופה ירידה של 10%-15% בהכנסות הרבעון השלישי בשל האטה בביקוש למוצרי פלאש; דיווחה על רווח של 5 סנט למניה

יצרנית השבבים AMD (סימול AMD) עלתה על התחזיות המונמכות לרבעון השני של 2001 ודיווחה על רווח של 17.4 מיליון דולר או 5 סנט למניה, לעומת רווח של 207.1 מיליון דולר או 61 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. התחזית המונמכת של החברה היתה ל-4 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-985.3 מיליון דולר - ירידה של כ-17% ביחס להכנסות של 1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

בשבוע שעבר פירסמה AMD אזהרת רווח חמורה לרבעון השני. החברה, המתחרה הראשית של אינטל בשוק המעבדים למחשבים אישיים, חתכה את תחזיות הרווח בכ-85%, בשל לחצי מחירים בשוקי זכרונות הפלאש ושבבי ה-PC. בעקבות ההודעה צנחה המניה ב-26%.

AMD אמרה אז כי היא צופה לרשום רווח של 3-5 סנט למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות השוק שצפו רווח של 27 סנט למניה. כמו כן, אמרה החברה כי היא צופה ירידה של 17% בהכנסות הרבעון השני לעומת הרבעון הראשון ל-985 מיליון דולר. התחזיות הקודמות צפו לחברה הכנסות של 1.08 מיליארד דולר.

מכירות שבבי הזיכרון של AMD ירדו ב-13% לעומת הרבעון המקביל וב-23% לעומת הרבעון הקודם. AMD צופה המשך האטה בביקוש למוצרי פלאש, בגינה תרשום ירידה במכירות מוצרים אלו ברבעון השלישי ביחס לרבעון השני. החברה צופה לרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי וירידה של 10% עד 15% בהכנסות הכלליות ברבעון זה ביחס לרבעון השני. במכירות מעבדי ה-PC צופה החברה לרשום שיא נוסף.

AMD נחשבה לאחת התקוות וההצלחות הגדולות של שוק החומרה כאשר הצליחה לנגוס בנתחי השוק של אינטל, הגדולה ממנה בהרבה. AMD הצליחה להפגין במשך זמן מה חוסן בפני ההאטה בביקושים, אך הוכרעה ברבעון השני. החברה מייצרת גם שבבי זיכרון פלאש לטלפונים סלולריים - שוק בו הביקוש נחלש במידה רבה מהצפוי. יצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם אכן בישרו על הבאות באזהרות רווח - אריקסון בינואר ונוקיה בחודש שעבר.

AMD נפגעה גם ממלחמת המחירים מול אינטל בשוק שבבי הזיכרון למחשבים אישיים. אינטל הורידה שוב ושוב את מחירי שבבי פנטיום 3 ופנטיום 4, ואילצה את AMD להוריד את מחירי שבבי דורון ואתלון שלה. אנליסטים מעריכים כי המחיר הממוצע של שבב AMD עומד כיום על 80 דולר, לעומת 91 דולר ברבעון הראשון.

יצרנית השבבים הכריזה כי רשמה שיא של מכירות מעבדי PC ברבעון (7.7 מיליון יחידות), אך ההכנסות מהמכירות נפלו ב-11% לעומת הרבעון הקודם. אינטל, בניגוד ל-AMD, אמרה בשיחת ועידה חצי רבעונית כי היא צופה לעמוד בתחזיות הרבעון.

ברבעון הראשון של השנה הפגינה AMD חוסן יחסי בצמיחת הרווחים. החברה רשמה ירידה של 34% ברווח הנקי, לעומת נפילה של 82% ברווח הנקי של אינטל. מנייתה החזיקה מעמד יפה אף היא: מתחילת השנה רשמה תשואה של 100%, לעומת תשואה שלילית של 4% לאינטל, נכון למחיר הסגירה בסיום המסחר אמש.

AMD הודיעה בחודש יוני כי היא צופה לתפוס נתח של 30% משוק המעבדים ל-PC בעולם עד סוף השנה. נכון לסוף הרבעון הראשון החזיקה AMD בנתח של 21% משוק המעבדים העולמי. היום אמרה החברה כי היא מאמינה שהגדילה את נתחה גם בשוק זכרונות הפלאש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully