וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה מעורבת בסיום המסחר

שרון שפורר

13.3.2006 / 23:41

נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה חתם בעלייה של 0.2% בלבד והדאו ג'ונס ננעל ללא כל שינוי

קפיצה במחיר הנפט בעקבות חששות מהתקררות מזג האוויר, הכבידה היום על וול סטריט. בפתיחת המסחר נראה היה כי הבורסות בניו יורק ימשיכו במגמה החיובית שבה חתמו את השבוע החולף, כשברקע עסקות מיזוג ורכישה במיליארדי דולרים, אך בסופו של יום חתם מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה בעלייה של 0.2% בלבד והדאו ג'ונס ננעל ללא כל שינוי.

השבוע עשוי להשפיע על המסחר מבול של נתוני מקרו, אשר יגיע לשיאו עם פרסום מדד המחירים לצרכן ביום חמישי. אולם גל זה יתחיל רק מחר, עם פרסום נתוני המכירות הקמעוניות לפברואר.

מחירה של חבית נפט גולמי, שפתח את המסחר ברמה של 60 דולר קפץ היום ב-1.8 דולרים או ב-3% ל-61.8 דולר, כשברקע חששות מהתקררות במזג האוויר באזור החוף הצפון מערבי שבארה"ב, מה שמגדיל את הביקוש לנפט לחימום.

בקרב הישראליות, חוזה בהיקף של כ-7 מיליון דולר לגילת שלח את המניה לעלייה של 2.9% למחיר של 6 דולרים. החברה תפרוש 7,000 תחנות זעירות לתקשורת לוויינית עבור 16 אלף כיתות לימוד, במסגרת תוכנית "אינציקלומדיה" של משרד החינוך במקסיקו.

מטאלינק עלתה ב-4.2% ל-4.8 דולרים, לאחר שנבחרה לספק שבבים לחברת מוצרי הצריכה הסינית Haier. השבב של מטאלינק ישולב בטלוויזיות HDTV ויאפשר תקשורת אלחוטית בין מוצרי אלקטרוניקה שונים.

מניית טבע קפצה ב-2.1% ל-41.6 דולר והתאוששה מהלחץ שהופעל עליה בעקבות המלצת פאנל יועצי ה-FDA להחזיר את טיסאברי - המתחרה בקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה - למדפים. מאז אמצע דצמבר, אז הגיעה לשיא בגובה 45.5 דולר, נפלה מניית טבע בכ-10%.

מניות קבוצת קומברס חתמו בעליות שערים לקראת פרסום תוצאותיהן מחר לאחר הנעילה. קומברס טכנולוג'י עלתה ב-0.9% ל-29.1 דולר, אחרי עלייה של 1.8% בסוף השבוע, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את מחיר היעד למניה מ-29 דולר ל-32 דולר והותיר לה המלצת "תשואת יתר".

החברות הבנות של קומברס נסחרו גם הן בעליות לקראת פרסום דו"חותיהן. ורינט עלה ב-1.3% ל-37 דולר ואולטיקום קפצה ב-3.5% ל-10.6 דולרים.

לראשונה מאז המשבר שפקד את חברת רדוור ביוני אשתקד, התבססה בשבוע שעבר מנייתה מעבר לרמה של 20 דולר. להתבססותה של המניה מעבר לרמה זו, תרמה אולי גם סקירה חיובית על החברה, שפירסם בסוף השבוע שעבר בית ההשקעות WR המברכט, שם המליצו על המניה ב"קנייה" עם יעד של 22 דולר. רדוור עלתה היום ב-2.7% ל-21.5 דולר.

רדוויז'ן השלימה בסוף פברואר זינוק של כ-80% בשישה חודשים, אולם מאז היא התממשה ב-12%. בערב שבת איבדה המניה כ-6%, במחזור גבוה פי 2.6 מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים וגם היום היא המשיכה ליפול. המניה ירדה ב-5.3% ל-17.4 דולר, למרות שדיווחה על חתימת הסכם רישוי עם מיקרוסופט, אשר יאפשר לחברות אחרות לשלב את יכולות התקשורת של תוכנות Office Live Communications Server 2005 של מיקרוסופט, עם פלטפורמות תקשורת נוספות.

בבית ההשקעות קאופמן ברדרס העריכו היום, כי הירידות נובעות מפירוש מוטעה בשוק לרכישת SyPixx בידי סיסקו. "רדוויז'ן וסייפיקס אינן מתחרות אחת בשנייה והרכישה לא צריכה להשפיע על היחסים עם סיסקו", הם סבורים.

תרו התאוששה עם עלייה של 0.85% ל-14.3 דולר, לאחר שאיבדה 7.2% ביומיים, בעקבות הודעתה כי תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי רק בסוף מארס או אף בתחילת אפריל.

לומניס איבדה היום עוד 7.7% ל-1.69 דולרים. מאז תחילת החודש נחתכה המניה ב-33%, כשברקע הגיעה החברה להסכם פשרה עם רשות ניירות ערך בארה"ב, לפיו מנייתה תימחק מהמסחר והחברה תצטרך להירשם מחדש.

במהלך המסחר בלטו היום גם מניות אודיוקודס עם קפיצה של 3% ל-12.5 דולר. אודיוקודס דיווחה כי פתרונות VoIP שפיתחה יאפשרו למייקרוסופט גישה לרשתות של ארגונים בגירסה החדשה של המיקרוסופט EXCHANGE 12.

ואיו משכה תשומת לב עם עלייה של כ-14%, לקראת שידור וידיאו באינטרנט מחר שמארגן מגזין "CED". המגזין ישדר פאנל של ענקיות תקשורת (כספרינט נקסטל) בהשתתפות ואיו, המפתחת טכנולוגיה המיועדת לאפשר לחברות הכבלים לספק למשקי הבית מידע על רשתות הנחושת הקיימות. בפאנל צפויים לדון בהערכות כי הענף בו פועלת ואיו יגיע למחזור של מיליארדי דולרים בתוך שנים ספורות.

BOSC חתמה גם היא בתוספת מרשימה של 15% במחזור ער מהרגיל אך ללא סיבה ברורה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully