וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס יפסיק לפרסם טבלאות של שערי מניות

עפרה שלו

14.3.2006 / 11:42

ההחלטה נועדה לקצץ בעלויות הדפוס, והתקבלה על רקע הנטייה המתחזקת של הקוראים להתעדכן באינטרנט בכל הנוגע למידע פיננסי


ה"ניו יורק טיימס" יפסיק לפרסם את שערי המניות היומיים בעיתון, על מנת לקצץ בעלויות הדפוס. ההחלטה התקבלה על רקע הנטייה ההולכת וגוברת של הציבור להתעדכן תכופות בשערי המניות באינטרנט - נטייה אשר הופכת את טבלאות המניות בעיתונים ללא רלוונטיות. במקום טבלאות שערי המניות במהדורה המודפסת, יעלה ה"ניו יורק טיימס" לאתר האינטרנט שלו חבילה של כלים אינטראטיבים ומידע פיננסי.

החל מה-4 באפריל, יוחלפו ששת העמודים הכוללים טבלאות של שערי מניות בשני עמודים של מידע פיננסי, כולל ביצועים של 100 המניות המובילות במדד ה-S&P 500, ניתוחי שוק, מידע על קרנות נאמנות, גרפים המראים ביצועים של חברות מסוימות וטבלאות של שערי מט"ח. טבלאות שערי המניות ימשיכו להתפרסם במהדורת יום ראשון של העיתון.

עיתונים רבים שקלו לאחרונה להפסיק את פרסום טבלאות שערי המניות, במטרה לקזז את העלייה בעלות הדפוס, ולהפנות את הקוראים להתעדכן בשערים באתרי האינטרנט שלהם. המו"ל טריביון, למשל, קיצצה את טבלאות השערים בעיתונים רבים שלה, בהם ה"שיקגו טריביון" וה"לוס אנג'לס טיימס".

אנליסטים מאמינים כי זהו מהלך נכון, בהתחשב בעובדה שמרבית הקוראים מחפשים באינטרנט את המידע הפיננסי הנחוץ להם. קוראים ותיקים עשויים להתאכזב מביטול הטבלאות המסורתיות.

"הניו יורק טיימס", כמו עיתונים איכותיים אחרים, איבד קוראים רבים לטובת מדיום האינטרנט, והחל לפעול על מנת להתאים את עצמו לשינויים שיצר האינטרנט בהרגלי צריכת החדשות. נראה כי מוקד השינויים העיקרי הוא המוסף הכלכלי של העיתון.

אכן, ביטול טבלאות שערי המניות הוא האחרון בסדרה של שינויים אותם ערך ה"ניו יורק טיימס" במוסף הכלכלי. בשנה שעברה החליט העיתון לשנות את פניו של המוסף הכלכלי ולהפוך אותו לנגיש עבור מספר גדול יותר של קוראים. לשם כך, הוחלט להקדיש את מהדורת סוף השבוע של המוסף לנושאים קלילים יותר, הפונים למכנה משותף רחב יותר, כגון ייעוץ פיננסי למתחילים, סגנון חיים וצרכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully