וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות שערים

עומרי כהן

14.3.2006 / 23:42

מדד נאסד"ק עלה ב-1.3% ל-2,295 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-11,151 נקודות

בוול סטריט הסתיים היום המסחר בעליות שערים חדות זאת, לאחר שבשוק הסולידי ירדו התשואות על האג"ח הממשלתיות בשיעור החד ביותר מאז דצמבר, בתגובה לנתוני מקרו מאכזבים. מדד נאסד"ק עלה ב-1.3% ל-2,295 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-11,151 נקודות.

לראשונה מזה שישה חודשים נרשמה בפברואר ירידה של 1.3% במכירות הקמעוניות בארה"ב. ירידה זו אף היתה חדה מתחזיות כלכלנים בשוק, אשר צפו בממוצע ירידה של 0.9%. בנוסף, התרחב ברבעון הרביעי של 2005 הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב בשיעור חד מהצפוי לשיא של 224.9 מיליארד דולר, לאחר שהצטמצם במקצת ברבעון השלישי ל-195.8 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו בממוצע לגירעון בהיקף של 220 מיליארד דולר.

את מרבית תשומת הלב בקרב המניות הישראליות, משכה היום קומברס טכנולוג’י, אשר צנחה ב-14.8% ל-24.9 דולר במחזורי ענק של 33.3 מיליון מניות (יותר מ-800 מיליארד דולר) - המחזור העשירי בהיקפו בנאסד"ק (במניות). זאת, לאחר שהחברה הודיעה על הקמת ועדת בדיקה פנימית לבחינת מדיניות חלוקת האופציות שלה. עקב כך, דחתה קומברס למועד לא ידוע את מועד פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון, אשר היו אמורות להתפרסם מחר לאחר הסגירה. בשלושת החודשים האחרונים נרשם במניית קומברס מחזור ממוצע של 1.7 מיליון מניות.

במטרה להרגיע את חששות המשקיעים, דיווחה קומברס כי הכנסותיה ברבעון הרביעי זינקו ל-337.7 מיליון דולר - גבוה בכ-10 מיליון דולר מממוצע התחזיות בשוק. בנוסף, ייצרה החברה ברבעון הרביעי 153.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת. צבר ההזמנות תפח ל-798 מיליון דולר. ברבעון הרביעי כוללת קומברס לראשונה, את תוצאותיה של חטיבת הבילינג GSS, אשר נרכשה בסוף דצמבר.

ועדת בדיקה דומה הקימה גם החברה הבת, אולטיקום, אשר דחתה אף היא את פרסום התוצאות הרבעוניות, אולם חשפה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-15.63 מיליון דולר - נמוך במקצת מממוצע התחזיות בשוק להכנסות של 15.75 מיליון דולר. אולטיקום פתחה את המסחר בירידות, אולם סגרה לבסוף ללא שינוי במחיר 10.6 דולרים.

אצל החברה הבת השנייה, ורינט, לא הוקמה ועדת בדיקה, אולם החברה דחתה בכל זאת את פרסום הדו"חות הכספיים. ורינט חשפה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-84 מיליון דולר, עלייה של 7.5% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 21.8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2004. 12 אנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות רבעוניות נמוכות יותר של 82.1 מיליון דולר.

לאחר פרסום הודעת הדחייה, חתך בית ההשקעות WR המברכט את ההמלצה למניית ורינט מ"קנייה" ל"החזק" והפחית במקביל את מחיר היעד מ-45 ל-37 דולר. בבית ההשקעות ציינו, כי הבעיות החשבונאיות בקומברס עלולות להעיב על מניית ורינט בזמן הקרוב וזאת למרות הביצועים הטובים של החברה. בתגובה לאירועים איבדה ורינט 5% ל-35.1 דולר

נייס הכריזה על השקת הדור הבא של פתרונות ההקלטה האקטיווית שלה לתחום ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט). בחברה ציינו, כי הפתרונות החדשים כוללים טכנולוגיות אשר מהוות מהפכה בהשוואה לשיטות הקלטה בסביבת ה-VoIP, שהיו קיימות עד כה. נייס עלתה ב-1% ל-52.9 דולר.

בית ההשקעות האמריקאי קאופמן ברדרס, העריך אתמול כי הירידות האחרונות במניית רדוויז'ן נובעות מפירוש מוטעה של משקיעים בוול סטריט לרכישת חברת SyPixx בידי ענקית ציוד התקשורת האמריקאית סיסקו. סיסקו אחראית לחלק ניכר מהכנסותיה של רדוויז'ן, ובוול סטריט מעריכים כנראה חלק מהמשקיעים, כי הרכישה האחרונה עשויה לפגוע בעתיד, ביחסים החמים השוררים בין שתי החברות. בקאופמן ברדרס הסבירו, כי רדוויז'ן וסייפיקס אינן מתחרות אחת בשנייה, וכי לרכישה של האחרונה לא צריכה להיות שום השפעה על יחסיה עם סיסקו, אולם ההסבר לא בולם לפי שעה את המגמה השלילית במניה. לאחר נפילה של כ-13% בשלושה ימים, מאבדת רדוויז’ן היום עוד 3.5% ל-16.8 דולר.

לומניס, שנפלה ב-32% בארבעת ימי המסחר האחרונים, זינקה היום ב-11.8% ל-1.9 דולר. ב-TheMarker פורסם הבוקר, כי איש העסקים מאיר שמיר מנהל מגעים לרכישתה של לומניס לפי שווי מניה של 2.5 דולרים, המשקף לחברה שווי של 100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully