וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס עולה ב-1%

עומרי כהן

15.3.2006 / 23:09

המנייה צנחה אתמול ב-15%. אם סיסטמס עולה ב-2.2% על רקע העלאת המלצה לסנדיסק

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה קומברס ב-1.3%, לאחר שצנחה אתמול בכ-15% בתגובה להקמת ועדת בדיקה לנושא האופציות בחברה, אשר גררה בעקבותיה גם את דחיית פרסום הדו"חות הכספיים. ורינט מאבדת 0.2% בהמשך לנפילה של 5% אתמול. אם סיסטמס עולה ב-2.2% על רקע העלאת המלצה לחברה המתחרה סנדיסק.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים מאותתים, כי וול סטריט תמשיך את המרוץ בו פתחה אתמול עם עלייה של 0.3% במדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה ועלייה של 0.1% במדד ה-S&P 500. אתמול טיפס הנאסד"ק ב-1.3% והדאו ג'ונס הוסיף 0.7%, בעקבות ירידות חדות בתשואות על האג"ח הממשלתיות בתגובה לנתוני מאקרו מאכזבים.

היום ימתינו המשקיעים בבורסות בניו יורק לפרסום מחירי היבוא והיצוא. הפרסום יהיה כשעה טרם פתיחת המסחר. מחירי היבוא צפויים להציג ירידה של חצי אחוז בחודש פברואר אחרי קפיצה של 1.3% בחודש הראשון של 2006.

בערך באותה השעה יתפרסם גם אינדקס הפעילות היצרנית באזור ניו יורק עבור מארס 2006. המדד צפוי להציג בחודש זה ירידה לרמה של 18 נקודות מ-20.3 נקודות בחודש פברואר.

לאחר פתיחת המסחר יפורסם גם דו"ח מלאי הנפט השבועי ומחירי הנפט נסחרים לקראתו בירידה של כ-43 סנט, סביב מחיר של 62.67 דולר לחבית. רגיעה בזירת האנרגיה עשויה לתמוך בהמשך הסנטימנט החיובי. בקרב הישראליות, קומברס עשויה להמשיך ולעמוד במרכז המסחר גם היום. אתמול צנחה המניה בכ-15% ל-24.9 דולר במחזור ענק של יותר מ-800 מיליון דולר - העשירי בהיקפו בנאסד"ק (במניות), אחרי שהודיעה על הקמת ועדת בדיקה פנימית לבחינת מדיניות חלוקת האופציות שלה. עקב כך, דחתה קומברס למועד לא ידוע את מועד פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון, אשר היו אמורות להתפרסם היום לאחר הסגירה.

במטרה להרגיע את חששות המשקיעים, דיווחה קומברס כי הכנסותיה ברבעון הרביעי זינקו ל-337.7 מיליון דולר - גבוה בכ-10 מיליון דולר מממוצע התחזיות בשוק. אבל לא נתון זה וגם לא צבר הזמנות של קרוב ל-800 מיליון דולר, אינם סייעו להרגיע את המשקיעים.

ועדת בדיקה דומה הקימה גם החברה הבת, אולטיקום, אך מנייתה הגיבה אתמול להודעה זו במתינות. בחברה הבת הנוספת, ורינט, לא הוקמה ועדת בדיקה, אולם החברה דחתה בכל זאת את פרסום הדו"חות הכספיים. לאחר פרסום הודעת הדחייה, חתך בית ההשקעות WR המברכט את ההמלצה למניית ורינט מ"קנייה" ל"החזק" והמניה איבדה 5% ל-35.1 דולר.

אלביט מערכות עשויה להגיב היום לפרסום תוצאותיה הכספיות בשנה החולפת. החברה חצתה לראשונה את רף המיליארד דולר בשורת ההכנסות, אך הרווח הנקי שלה נחתך ב-37% בעקבות הוצאות חד פעמיות. המניה תיסחר גם על רקע דבריו של המנכ"ל יוסי אקרמן: "נמשיך לצמוח בארה"ב גם אם יהיו שינויים בעיראק; קיצוץ בתקציב הביטחון לא צפוי לפגוע בנו".

גם הרווח הנקי של אלרון נחתך בשנת 2005 וב-44% ל-47.3 מיליון דולר. סמנכ"ל הכספים בחברה ניסה להרגיע היום את המשקיעים ואמר: "מי שישקיע באלרון ויהיה סבלני, יוכל לראות תשואה מרשימה".

דלתא גליל פירסמה היום גם היא תוצאות לא מרשימות במיוחד. החברה הפסידה 7.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-36.4 מיליון דולר בכל בשנת 2005. מנכ"ל החברה אמר היום: "יישום תוכנית ההתייעלות יסתיים במהלך הרבעון השלישי".

בית ההשקעות האמריקאי קאופמן ברדרס, העריך שלשום כי הירידות האחרונות במניית רדוויז'ן נובעות מפירוש מוטעה של משקיעים בוול סטריט לרכישת חברת SyPixx בידי ענקית ציוד התקשורת האמריקאית סיסקו. אבל למרות הערכה זו, המניה המשיכה לרדת גם אתמול ב-3.5%, ומשלימה צניחה חופשית של כ-16% בארבעה ימי מסחר בלבד. את המסחר היום היא תפתח בגובה של 16.8 דולר. בקאופמן ברדרס הסבירו, כי רדוויז'ן וסייפיקס אינן מתחרות אחת בשנייה, וכי לרכישה של האחרונה לא צריכה להיות שום השפעה על יחסיה עם סיסקו.

לומניס, שנפלה ב-32% בתוך ארבעה ימי מסחר מאז הודעתה על מחיקה צפויה מהמסחר בארה"ב, התאוששה אמש עם עליה של כ-12% ל-1.9 דולר. ב-TheMarker פורסם אתמול, כי איש העסקים מאיר שמיר מנהל מגעים לרכישתה של לומניס לפי שווי מניה של 2.5 דולרים, המשקף לחברה שווי של 100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully