וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס מטפסת ב-3% בשל המלצה של קריימר

TheMarker

16.3.2006 / 23:20

אי.סי.איי עולה ב-1.7% - זינקה ב-28% מתחילת השנה. סינרון, עם אישור FDA חדש, עולה ב-4%

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות: מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2% ומדד נאסד"ק מטפס 0.3%. נייס פתחה בעלייה של 3%, לאחר המלצה של ג'ים קריימר. אלטק מזנקת 5% לאור הדו"חות. ECI ממשיכה את המגמה החיובית ומטפסת 1.7% בפתיחה. סינרון נוסקת 4% לאחר שהודיעה כי קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, לשיווק מכשור לא חודרני המיועד לטיפול בקמטים.

סקירת טרום מסחר

בעוד כשבועיים יעלה כנראה הבנק הפדרלי המרכזי את הריבית בארה"ב ברבע אחוז נוסף, לרמה של 4.75%, אולם הערכות שנשמעו ביומיים האחרונים בשווקים, הצביעו על האפשרות לסיום קרוב של גל העלאות הריבית, שהחל ביוני 2004. הערכות אלו הזניקו ביומיים האחרונים את מדד דאו ג'ונס ואת מדד S&P 500 לרמות שיא של כמעט 5 שנים.

לקראת ישיבות ועדת השוק הפתוח, אשר תקבע את גובה הריבית, פירסם אתמול הבנק הפדרלי את "ספר הבז'", בו נכתב כי הפעילות הכלכלית בארה"ב צמחה בקצב "מתון" בחודשים ינואר ופברואר, וכי עסקים אמריקאים המשיכו לסבול מלחצי תמחור של תשומות, בהן אנרגיה וחומרי גלם. הדברים חיזקו את ההערכות, לפיהן עשוי הפד לסיים את גל העלאות כבר במאי, לאחר שיעלה את הריבית ל-5%.

היום יפורסמו בארה"ב נתוני האינפלציה לפברואר, ובוול סטריט מצפים ליציבות מחירים לאחר עלייה חדה של 0.7% בינואר. על פי תחזיות כלכלנים, עלה מדד המחירים לצרכן בחודש שעבר ב-0.1% בלבד ושיעור גבוה מעט יותר של 0.2%, בניטרול סעיפי המזון והאנרגיה, אשר נוטים לתנודתיות חדה יחסית. לנתוני אינפלציה טובים יותר או פחות, עשויה להיות השפעה מהותית על מגמת המסחר היומית. בינתיים, מצביעים החוזים על ירידות קלות של 0.1% במדדים, לאחר ארבעה ימים רצופים של עליות.

כמו-כן, יפורסמו היום נתוני התחלות הבנייה ומספר התביעות החדשות לדמי אבטלה. בוול סטריט מצפים שהנתונים יראו כי בפברואר ירד קצב התחלות הבניה בארה"ב לרמה של 2 מיליון יחידות בשנה, לאחר שזינק חודש קודם לכן ב-14.5%, לרמה של 2.276 מיליון יחידות. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה צפוי לרדת ל-298 אלף תביעות, לאחר שטיפס שבוע קודם לכן ב-8,000 ל-303 אלף תביעות חדשות.

הודעות לתקשורת על התקנות של החברה הבת, וראז נטוורקס, אצל בזק בינלאומי ועל השלמה מוצלחת של ניסויים שביצעה וראז בציוד תקשורת, לא היו כנראה הגורמים שהקפיצו אתמול את מניית אי.סי.איי טלקום ב-4.8% לשיא של כמעט שנה, וזאת במחזור גבוה של 2.1 מיליון מניות - פי 4 מהמחזור היומי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים.

אז מה הביא אתמול להתעניינות החריגה באי.סי.איי ולביקושים הערים שהזרימו למניה משקיעים בארה"ב ובישראל? התשובה לכך עדיין לא ברורה לחלוטין. עם זאת, להערכת האנליסטית אביבית מנה-קליל מ-CIBC, מדובר על שילוב של מספר גורמים, וזאת מבלי לשכוח, כמובן, זינוק של כ-23% מתחילת השנה במניה, ללא העליות של אתמול.

לדברי מנה-קליל, מנהלים בימים אלה בכירי אי.סי.איי סבב פגישות עם משקיעים בארה"ב, ובמקביל נמשכת בשוק תשומת הלב לחברה על רקע העסקה הגדולה עם דויטשה טלקום. עסקה זו תאפשר לדויטשה טלקום לספק בקיץ שידורי HDTV (טלוויזיה ברזולוציה גבוהה) של טורניר הגביע העולמי בכדורגל, וצפויה לספק לאי.סי.איי חשיפה משמעותית בקרב בכירות מגזר הטלקום העולמי.

אולם מלבד שני גורמים אלו, מעריכה מנה-קליל כי ייתכן שהתאוששות החדה במניות יצרניות רכיבי האופטיקה בתקופה האחרונה, סחפה אחריה גם את אי.סי.איי. החברה הישראלית אמנם אינה מייצרת רכיבי אופטיקה, אלא רוכשת אותן מהיצרניות ובונה סביבן מערכות תקשורת. אך ייתכן שהקשר שלה אל היצרניות מחבר אותה להתלהבות ממגזר הרכיבים כולו. מניות של יצרניות רכיבים אופטיים, כגון סיינה (CIEN), JDS (JDS), אמקור (EMKR) ופיניסר (FNSR), רשמו בתוך פחות מחמישה חודשים תשואות שבין 90% ל-300%.

יצרנית המעגלים המודפסים, אלטק, סיכמה היום שנה רווחית ראשונה, לאחר 3 שנים של הפסדים. את הרבעון הרביעי של 2005 סיימה אלטק עם גידול של 13% בהכנסות ל-39.6 מיליון שקל, ועם עלייה של 20% ברווחים ל-2.3 מיליון שקל.

נייס עלתה אתמול בכ-3% במסחר שלאחר הסגירה בתגובה לדברים שאמר על החברה ג'ים קריימר בתוכניתו Mad Money, ברשת CNBC. קריימר דיבר על ה"פטריוט אקט" בארה"ב, הכולל הפניית משאבים כספיים לתחום בטחון הפנים, וציין את נייס כחברה אשר מפתחת מערכות הקלטה עבור מערכות ריגול ומעקב.

בנק הפועלים חתך בתחילת השבוע את ההמלצה למניית ריטליקס מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" והפחית במקביל את מחיר היעד מ-29 דולר ל-28 דולר. "החברה תצמח השנה בפחות מ-15% כתוצאה מעיכובים בתהליך שדרוג ברשתות קמעוניות בארה"ב", הסבירו האנליסטים את החלטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully