וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמימות דעים בקרב כלכלני הפועלים ולאומי: תהליך הורדת הריבית צפוי להימשך ולהגדיל את אטרקטיוויות האפיק המנייתי

גולן פרידנפלד

13.7.2001 / 9:21

בפועלים מציינים בנוסף כי הצעות הרכש והקניות המוגברות של בעלי העניין לצד היעדר מוכרים עשויים ליצור לחץ חיובי על שוק המניות המקומי

"הצעות הרכש והקניות המוגברות מצד משקיעים אסטרטגיים ובעלי עניין, לצד היעדר מוכרים ברמות הנוכחיות של השוק, עשויים ליצור לחץ חיובי על המחירים ברגע שבו יווצר 'הטריגר' בשוק המניות שיחדש את הביקושים", כך סבורים כלכלני בנק הפועלים.

עוד נאמר בסקירה השבועית של הבנק כי תהליך הורדת הריבית הזהירה במשק צפויה להימשך על ידי בנק ישראל והיא מביאה להמשך הירידה בתשואות הריאליות של האפיקים הסולידיים במשק - מה שמעלה את האטרקטיוויות של שוק המניות.

מנגד, מעריכים כלכלני הבנק כי הפאקטורים המקרו כלכליים המתפרסמים עשויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות דוגמת נתוני העלייה באבטלה שפורסמו ותחזיות הצמיחה הנמוכות (1%) לשנת 2001. גורמים אלו, בתוספת גל אזהרות הרווח שפוקד את ארה"ב, יעצרו את חזרתם של משקיעים רבים אל שוק המניות, סבורים בבנק.

שינוי במגמה השלילית בארה"ב ישפיע, להערכת הכלכלנים, על שוק המניות לחיוב בייחוד לאור העובדה שהיצע המוכרים ברמות השערים הנוכחיות הוא נמוך.

בבנק לאומי סבורים כי המדד, שיתפרסם בשבוע הבא יעמוד על 0.1%. מדד נמוך כזה יביא את הנגיד לכדי החלטה כי הוא יכול להמשיך ולהוריד את הריבית, והחלטה כזו תמשיך להוריד את האטרקטיוויות של האפיקים הסולידיים מחד ולעלות את האטרקטיויות של האפיק המנייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully