וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון חשוב למיקרוסופט: ניו מקסיקו הגיעה לפשרה והסירה תביעת ההגבלים העסקיים נגדה

דפנה מאור

13.7.2001 / 10:13

ניו מקסיקו היא אחת מ-19 מדינות שתבעו את מיקרוסופט בנפרד; האחרות עשויות ללכת בעקבותיה

מיקרוסופט יישבה תביעה בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים נגדה בניו מקסיקו. החברה הסכימה לשלם הוצאות משפטיות של התובעים ובתמורה תמשוך מדינת ניו מקסיקו את התביעה נגדה.

ניו מקסיקו היא אחת מ-19 מדינות התובעות את מיקרוסופט בגין הפרת ההגבלים העסקיים. זאת בנפרד מהמשפט הפדרלי המתנהל נגד החברה, בו זכתה מיקרוסופט בערעור לפני שבועיים. התובעת במשפט בניו מקסיקו אמרה "אינני משוכנעת כי פירוק החברה הוא הפתרון הנאות, או זה שעליו יורה ביהמ"ש בסופו של דבר".

יישוב התביעה הוא ניצחון גדול עבור מיקרוסופט, ומשמעותו היא שהמסר ששיגר ביהמ"ש לערעורים, בבטלו חלקית את גזר הדין שקבע כי מיקרוסופט תפוצל לשתי חברות לאחר שהורשעה בניצול לרעה של כוחה כמונופול, נשמע ברמה.

הרשויות של המדינות היו בין המבקרים החריפים ביותר של מיקרוסופט, ופרישתה מרצון של ניו מקסיקו עשויה להביא לנסיגה של שאר התביעות נגד החברה. המדינה היחידה שפרשה עד כה, בדצמבר 1998, היתה דרום קרולינה.

ביהמ"ש לערעורים בוושינגטון ביטל הוראה לפרק את החברה לשתיים, אולם הותיר בעינה את הפסיקה כי מיקרוסופט ניצלה לרעה את כוחה כמונופול בשוק למערכות הפעלה. ביהמ"ש דחה את הקביעה כי מיקרוסופט ניסתה להפוך למונופול בשוק דפדפני האינטרנט, אך הורה לערכאות הנמוכות לקבוע מחדש אם מיקרוסופט כרכה באופן בלתי חוקי את הדפדפן שלה, אקספלורר, במערכת ההפעלה חלונות.

"תקוותי היא, שבהתאם לדעתו של ביהמ"ש לערעורים, החלטתה של ניו מקסיקו ליישב את התביעה עם מיקרוסופט תסייע לפתוח את הדרך לשאר הצדדים למציאת תנאי פשרה ריאליסטיים", אמרה התובעת פטרישה מדריד.

לפי תנאי ההסכם, ניו מקסיקו תיהנה מכל הסכם פשרה עליו תחתום מיקרוסופט עם ממשלת ארה"ב. החברה תשלם את הוצאות המשפט של המדינה - סך של 100 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully