וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל והבנק העולמי חידשו את הסיוע הפיננסי לטורקיה

דפנה מאור

13.7.2001 / 11:29

אישרו מתן הלוואה של 3.2 מיליארד דולר מתוך סיוע כולל של 19 מיליארד דולר לאחר שעיכבה אותו שבועיים

קרן המטבע הבינ"ל והבנק העולמי אישרו הלוואה של 3.2 מיליארד דולר לטורקיה, במסגרת סיוע חירום של 19 מיליארד דולר שהובטח לה בעקבות משבר המטבע. בתחילת החודש נדחה מתן התשלום לאחר שטורקיה לא עמדה בהבטחות לחולל רפורמה במגזר הבנקאי.

ההלוואה הובטחה לטורקיה במאי, אולם תוכנית הרפורמה נתקלה בקשיים בשל מחלוקת פוליטית בממשלת אנקרה. הקרן והבנק העולמי חששו כי בחירתה של מועצת המנהלים החדשה עבור טורק טלקום, חברת התקשורת הממשלתית, נעשו משיקולים פוליטיים ובמשוא פנים.

משבר המטבע בטורקיה, ומשבר האג"ח בארגנטינה עוררו חששות לגבי יציבותם של השווקים המתפתחים, והובילו לפיחותים חדים במטבעות במזרח אירופה. היום פירסמה קרן המטבע דו"ח שנתי בנושא זרימת ההון בעולם, בו נאמר כי שוקי ההון בעולם חשופים לסכנה שבנפילה נוספת במניות בבורסות ארה"ב, ולנפילה פוטנציאלית בערכו של הדולר האמריקאי.

הבעיות בארגנטינה וטורקיה, העומדות בפני משבר מימון קשה, עשויות להשפיע על ארצות שכנות ועל השווקים המתפתחים בכלל, אמרה הקרן. למרות סיוע של 40 מיליארד דולר שהובטח לממשלת ארגנטינה, לא תחול התאוששות בת קיימא אם הכלכלה לא תשוב לצמיחה אמיתית.

טורקיה כבר קיבלה עד כה 4 מיליארד דולר מתוך הסכום הכולל של הסיוע. הסיוע הבינ"ל לטורקיה ניתן לאחר שפיחות של 40% בלירה הטורקית כמעט מוטט את המערכת הפיננסית במדינה. תוכנית רפורמה כלכלית הועברה על ידי ממשלת טורקיה כדי להבטיח את הסיוע. בין היתר התכוונה הממשלה להפריט את ענף התקשורת ולערוך רפורמה במערכת הבנקאית. במאי הסכימה קרן המטבע להעניק לממשלת טורקיה הלוואה שתימשך 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully