וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינברג קרסו שמיר וסימבול פרס מתמזגים

הארץ

13.7.2001 / 11:55

מאת חני ברבש

משרדי הפרסום וינברג קרסו שמיר וסימבול פרס מתמזגים. המשרד החדש יקרא LLP) WKSP), על שמות וינברג, קרסו, שמיר (וסימבול), ופרס. מנכ"ל המשרד הממוזג יהיה חיים פרס, מנהל הקריאטיב יהיה יוסי קרסו, מתי וינברג יכהן כמנהל פיתוח עסקי, ויובל שמיר וחיים הרדוף יהיו מנהלי לקוחות.

לדברי וינברג, חברת הפרסום הבינלאומית Lowe Lintas, חלק מקבוצת הפרסום אינטרפבליק, שחתמה הסכם שיתוף פעולה עם וינברג קרסו שמיר (affiliation) ב-1994, ליוותה את המיזוג, והיא תמשיך לשתף פעולה עם המשרד הממוזג.

ההערכה היא כי המיזוג נערך על רקע התנאי שהציבה לואה לינטס, לפיו, היא תרכוש מניות במשרד אם יגדיל את היקף הפעילות שלו - תנאי שעליו עונה המיזוג.

הבעלות במשרד הממוזגת מתחלקת שווה בשווה בין שני המשרדים: וינברג, קרסו ושמיר יחזיקו יחדיו ב-50%, וסימבול ופרס יחזיקו יחדיו ב-50%. לדברי וינברג, גם בזכויות ההצבעה יתחלקו חמשת השותפים במשרד הממוזג שווה בשווה.

סימבול פרס התמזג בעבר עם משרד הפרסום או.קיי. אך המיזוג לא הצליח, וכיום לא נותרו שותפים מאו.קיי. בסימבול פרס. דוגמה למיזוג מוצלח בענף הפרסום הוא זה בין אדלר חומסקי עם ורשבסקי.

המשרדים וינברג קרסו שמיר וסימבול פרס לא נמנים עם עשרת משרדי הפרסום הגדולים בישראל. ב-2000 טיפל משרד וינברג קרסו שמיר בתקציבים בסך 16.3 מיליון דולר (במחירי מחירון) ודורג במקום 27. סימבול פרס דורג במקום 22, עם תקציבים בסך 21.9 מיליון דולר, לפי נתונים של חברת יפעת בקרת פרסום. אם היה המיזוג מתבצע ב-2000, היה המשרד הממוזג מדורג במקום 12 או 11, עם תקציבים בסך 38.2 מיליון דולר. חברת יפעת בקרת פרסום אוספת נתונים על פעילות פרסום באפיקי המדיה המרכזיים במחירי מחירון. מחירים אלה גבוהים לעתים ב-30%-40% מהמחירים בפועל.

תקציבי פרסום בשווי 20 מיליון דולר

וינברג אמר אתמול כי מיזוג המשרדים החל למעשה לפני כשמונה חודשים, כולל הקמת מבנה ארגוני חדש. לדבריו, "אמנם בתחום הפרסום קיים חשש מריבוי שותפים, אך אם מקימים מבנה ארגוני נכון, כולל חלוקת תפקידים ברורה, אין כל סיבה שלא נצליח לתפקד יחד, בדומה למשרדים של רואי חשבון ועורכי דין".

וינברג הוסיף כי בתפקידו החדש כמנהל פיתוח עסקי, הוא מתכנן לבדוק, בין השאר, את הכדאיות הכלכלית של הקמת מחלקות או חברות בנות בתחומים כמו קידום מכירות, יחסי ציבור ופרסום מקוון.

הוא אמד את השווי בפועל של תקציבי הפרסום בהם יטפל המשרד הממוזג בכ-20 מיליון דולר, כשהיעד הוא להגדיל את הפעילות ב-50% בתוך שנתיים, כך שסך התקציבים בפועל בטיפול המשרד יהיה 30 מיליון דולר.

בין עם הלקוחות הבולטים של וינברג קרסו שמיר נמנים ליוור ישראל - המשרד מטפל בפרסום מותגי הדטרגנטים של החברה - וג'ונסון & ג'ונסון (יוניליוור וג'ונסון & ג'ונסון הם לקוחות של לואה לינטס בעולם). בנוסף, מטפל המשרד בתקציבים של UMI, יבואנית מכוניות ג'נרל מוטורס ואופל, קליניק וארמיס של אסתי לאודר, קבוצת הבנקאות HSBC, שימורי יכין ומולטילוק רב בריח.

סימבול פרס מטפל, בין השאר, בתקציבי הפרסום של חברת התרופות אגיס , חברת הנסיעות דיזנהאוז, מירס-מוטורולה וקופת החולים מכבי.

לפי הנתונים של יפעת, 2001 היא שנה לא קלה בענף הפרסום, כבשאר הענפים בכלכלת ישראל. במחצית הראשונה של השנה ירד סך התקציבים שבטיפול סימבול פרס ל-7.1 מיליון דולר (במחירי מחירון). בה בעת, גדל סך התקציבים שבטיפול וינברג קרסו שמיר ל-10.9 מיליון דולר.

מיזוג המשרדים יושלם לפי התוכנית בסוף יולי במעבר של וינברג קרסו שמיר, המעסיק 25 עובדים, למשרדי סימבול פרס, המעסיק 33 עובדים, בבנין דימול ברמת גן. בעקבות צעדי התייעלות, יעסיק המשרד המשותף 50 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully